След първата победа на екипа в Гран при на Китай, сега след второто място на Себастиян Фетел в Бахрей се долавяше едва ли не леко разочарование. Разочарование имаше и в очите на пилотите. След като изостана на старта Фетел загуби до голяма степен възможността да се бори с Бътън за победата.
Марк Уебър пък стартира от дъното на решетката и в крайна сметка силите му стигнаха за 11-а позиция, която обаче не му донесе желаните точки.
“Добър резултат за нас и добри точки, но състезанието бе трудно”, обясни Фетел след финала. “Стартът ми бе наред, но после изведнъж Люис (Хамилтън – б.а.) се появи пред мен, явно бе натиснал “вълшебното” копче. Това му даде определено предимство и той успя да влезе преди мен в първия завой. Там бяхме тримата един до друг, с Дженсън (Бътън – б.а.)от външната страна.
Така загубих две позиции и се оказах закован зад Люис. Това се оказа решаващо и за износването на гумите. Започнах да поднасям на всеки завой. Заради резките спирания, които бях принуден да правя износих бързо гумите и това доведе до нестабилност в задната част на колата ми.
Във втората част от надпреварата се намирах зад Ярно и за съжаление не успях да го изпреваря, въпреки че бях по-бърз от него. Все пак последната обиколка преди влизането в бокса се оказа достатъчна, за да изляза пред него в последната фаза на надпреварата.
Трябваше през цялото време да се защитавам от него, защото пък сега той бе с по-меките гуми и имаше предимство, докато аз бях с твърдите. Покриваше в пълен размер огледалата ми, но не успя да ме принуди да сгреша и така завърших втори.
Искам да изкажа огромна благодарност към всички момчета в екипа, благодарение на които постигнахме този чудесен резултат.”
“Стартът ми бе ок, направих няколко добри първи обиколки, но после заседнах зад Пикет”, обясни от своя страна Уебър. “Трудно е да се изпревари кола оборудвана с KERS, особено на правите бе много бърз и това определено провали първата част на състезанието ми.
Заради това променихме стратегията на две спирания, но сцеплението с по-твърдите гуми бе ограничено. Това обаче важеше за всички.
Дадох всичко от себе си, но ако не успееш да се добереш в близост до върха всичко става много трудно.
Радвам се, че Себастиян отново имаше добър ден, който ясно показва на какво е способна колата. Моите механици положиха сериозни усилия и колата определено бе надеждна. Надявам се скоро да дойде и моя ден.”
“Втората част на надпреварата реши нашето състезание”, обобщи Кристиян Хорнер. “Себастиян загуби много време в началото зад Хамилтън, а във втората зад Трули, когато италианецът бе с твърдите гуми. Когато имаше пространство пред себе си се видя, че той е много бърз и в крайна сметка успя да се издигне до второто място.
Това бе чудесен резултат за нас, нови осем точки, което ни остави на второ място в класирането при конструкторите. Определено притежаваме кола, която е и бе в състояние отново да спечели.
Състезанието на Марк бе доста тежко и то бе белязано от задната му стартова позиция. Той имаше чудесна скорост, но днес 11-ото място бе максимума за него.”
“Определено може да се каже, че сме със смесени чувства”, заяви главният инженер отговарящ за двигателите на Рено, Фабрис Лом. “Второто място е много добър резултат, на който само можем да се радваме. Да вземем 26 точки от две състезания е чудесно за екипа.
Но все пак смятам, че имаме кола, с която можеше и да спечелим. Затова и донякъде сме разочаровани.
Същото важи и за Марк. Той бе много бърз, но когато стартираш от толкова задна позиция е много трудно, особено ако трябва да изпреварваш коли с KERS.
Все пак постигнахме добър резултат и събрахме доста точки преди да се върнем отново в Европа.”