Ник Хайдфелд призна в четвъртък, че BMW Заубер са премахнали KERS от F1.09 за Испания, за да оптимизират представянето му.
Шефът на тима, Марио Тайсен, каза по-рано тази седмица, че за Барселона отборът е трябвало да избира дали да задържи технологията за регенериране на кинетична енергия или да ползва мащабни аеродинамични подобрения.
„Времето за настройване в петък ще бъде прекалено малко“ – каза той във връзка с това, че не остава място за батериите на KERS поради новите кутии на радиаторите на F1.09.
„Може да върнем KERS в Турция. От техническа гледна точка резултатът е положителен. Системата работи безпогрешно досега“ – добавя той.
Същевременно обаче пред журналистите на пистата Каталуня германецът каза: „Открихме, че KERS все още не представлява толкова голямо предимство, колкото мислихме.“
Сега е интересно дали без KERS отборът ще запази надписа „Active Hybrid“ на задното крило през този уикенд.