След като Ник Хайдфелд завърши втори в скъсеното състезание в Малайзия и седми в Барселона, отборът на BMW Заубер се насочва към Монте Карло с шест точки в актива си и седма позиция в шампионата при конструкторите.
„В момента сезонът във Формула 1 е много напрегнат – за нас като отбор на пистата, а и зад кулисите“ – каза шефът на отдела за моторни спортове в BMW, Марио Тайсен. „Но важното нещо и в двата случая е да сме хладнокръвни.“
„В Гран при на Испания ние представихме нов аеродинамичен пакет“ – каза германецът. „Това бе резултатът от екстремно тежка работа, но представлява едва първата стъпка от дълъг път. Ние напредваме с темпото ни на развитие. Монако представлява много специфично предизвикателство, както знаем, но следващият ни пакет за Истанбул вече е готов.“
Роберт Кубица има доста тежък старт на сезона и все още не е печелил точка. След като завърши четвърти миналата година, полякът очакваше да е сред най-бързите пилоти тази година. В заключителните обиколки на Гран при на Австралия Кубица се движеше трети, но след малко по-яростна атака от страна на Себастиан Фетел и двамата отпаднаха.
„Аз съм голям почитател на уличните трасета, така че очаквам с нетърпение Монако“ – каза Кубица. „Винаги съм имал приятно предчувствие преди този уикенд и определено се наслаждавам да карам между бариерите и стените. Няма място за грешка, което прави нещата много интересни. Разбира се, не може да се каже предварително как ще се представят тазгодишните спецификации с новата аеродинамика и сликовете.“
Съотборникът му, Хайдфелд, също очаква с нетърпение Монако, но предупреждава, че тесните улици на трасето може да са проблем за тазгодишните предни крила.
„В няколко случая през този сезон новите по-големи предни крила се доказаха като доста неудобни в тесните участъци на стартовете на състезанията“ – каза немският ветеран. „А в първия завой на Монте Карло е много тясно, така че има голям риск от удар на предното крило в някоя друга кола.“