Тежък инцидент помрачи 40-о юбилейно издание на рали България, след като италианският навигатор Флавио Гужелмини загина при катастрофа. Пилотът Бриан Лавио (Швейц) бе ранен, но е в стабилно състояние без опасност за живота. Ударът стана по време на седми специален етап Сестримо. Тази отсечка, както и следващата – Юндола – бяха отменени. Около два часа след това пък надпреварата бе прекратена окончателно и крайното класиране се формира въз основа на резултатите до катастрофата. Екипажите след осмия в подреждането – Давиде ди Бенедето – получиха неговото време.
Така Джандоменико Басо (Фиат Гранде Пунто S2000) спечели за трети път в кариерата си най-голямата ни автомобилна надпревара. Той и навигаторът му Митя Дота на практика спечелиха абсолютно всички етапи от началото на ралито вчера. Втори останаха Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000), а трети бе друг италианец – Корадо Фонтана (Пежо 207 S2000).
Поради прекратяването на надпреварата бе взето решение екипажите, регистрирани за европейския рали шампионат, да вземат бонуси само за първия ден, като им се раздаде пълният брой точки.
Басо пък е третият италианец с три успеха в историята на ралито ни, след като го печели през 2005 и 2006 г. Другите двама са Антонио Занини (1979, 1980 и 1983 г.) и Енрико Бертоне (1995, 1996 и 1999 г.).
Класиране в рали България:
1. Джандоменико Басо (Фиат Гранде Пунто S2000) – 1:32:16.7 ч
2. Крум Дончев (Пежо 207 S2000) на 1:28.4 мин
3. Корадо Фонтана (Пежо 207 S2000) на 2:00.4
4. Димитър Илиев (Мицубиши Лансър Evo 9) на 2:32.1
5. Михал Соловов (Пежо 207 S2000) на 2:32.8
6. Ясен Попов (Мицубиши Лансър Evo 9) на 2:56.5
7. Давиде ди Бенедето (Пежо 207 S2000) на 3:35.5
8. Игнат Исаев (Мицубиши Лансър Evo 9) на 4:01.1
9. Антонин Тлустак (Ситроен C2 S1600) на 7:01.2
10. Петър Гьошев (Мицубиши Лансър Evo 9) на 7:01.5