Според повечето публикации в пресата Косуърт работят изключително усилено, за да преработят двигателите си за Ф1 през 2010-та и да могат успешно да се борят с останалите производители.
Британската компания доскоро бе в центъра на политическата криза, тъй като ФИА искаше нейните двигатели да са единствените, които да бъдат освободени от лимита за 18 000 оборота в минута, който е определен за останалите.
Аргументът на президента на ФИА бе, че тъй като двигателят на Косуърт за 2010-та ще бъде базиран на този, който бе използван в колите на Уилямс през 2006-та, новите отбори – Кампос, USF1 и Мейнър ще бъдат прекалено неконкурентноспособни с него.
Патрик Хедобаче заяви, че дори и да развиват 20 000 об/м, агрегатите на Косуърт пак няма да дават нужната бързина на шаситата, в които ще са внедрени, тъй като ще останат недостатъците им в сферата на теглото и износването на гумите. Това е така, защото те със сигурност ще изразходват доста повече гориво от сегашните двигатели.
Така или иначе ФОТА обаче спечели споровете и сега Косуърт ще трябва да се придържат към всички технически правила, които ще важат и за останалите.
Само преди месец, <ф>Макс МозлиРбфЛ заяви, че британците нямат „нито времето, нито ресурсите, за да преработят двигателите си за 2010-та година„.
Испанското издание „Diario AS“ твърди, че Кампос намират лимитирания до 18 000 об/м мотор на Косуърт за „катастрофа“.