Осаму Масуко, Генерален Директор на Mitsubishi Motors Corporation (ММС) и Филип Варен, Председател на борда на директорите на PSA Peugeot Citroën подписаха днес в Париж споразумение, което отбелязва нов етап в сътрудничеството на двете компании в областта на електрическия автомобил.
Основните точки на споразумението са :
• Разработка на електрически автомобил за Европа, на базата на японската версия на i-MiEV*
• Автомобилът ще се продава в Европа с марките Peugeot и Citroën
• Началото на производството е предвидено през октомври 2010, а търговското лансиране на европейския пазар в края на 2010.
ММС започна продажбите на своя електрически автомобил от ново поколение i-MiEV през юни в Япония, а до края на годината ще го предложи в страните с дясно движение. Лансирането на i-MiEV на пазара в страните с ляво движение ще започне през 2010.
Този нов електрически автомобил ще обогати гамата автомобили с ниски емисии на групата PSA. Неговият дизелов двигател, който ще излезе на пазара през 2011 в Peugeot 3008 Hybrid4 и Citroën DS5 Hybrid4 и през 2012 във версията „Plug-in“ на технологията Hybrid4, ще потвърди амбицията на PSA да бъде сред първите производители в областта на екологичните автомобили.
*Mitsubishi innovative Electric Vehicle, създаден на базата на модела „l“.
Новият електрически автомобил Peugeot : Ion « Zéro Emission »
Пионер и производител номер 1 в света на електрически автомобили, Peugeot ще лансира ion в края на 2010. Неговите характеристики и автономията от 130 км, получени благодарение на използването на литиево-йонни батерии, ще отговорят на предизвикателствата свързани с мобилността в градовете и опазването на околната среда.
Ion ще бъде представен за първи път на автомобилния салон във Франкфурт.
Peugeot 106, произвеждан между 1995 и 2003, е най-продаваният в света автомобил « нула емисии ». Предвид този опит, Марката очаква да остане лидер в областта на електрическите автомобили. От края на 2010, Peugeot ще бъде сред първите производители, които продават в Европа нов 100% електрически автомобил.
Автомобилът, разработен съвместно с Mitsubishi Motorс Corporation (MMC), е предназначен както за клиенти частни лица, така и за корпоративни клиенти (администрации, общини, големи предприятия), поради характеристиките си, подходящи изключително за експлоатация в градски условия.
Литиево-йонни батерии с презареждане за 6 часа и до 80% за 30 минути
Градът ще бъде основното поле за действие на ion. С 4 врати и 4 места, при дължина 3,48 м и ъгъл на завой 4,50 м, този 100% електрически автомобил Peugeot развива максимална мощност от 47 kW (64 к.с.) и въртящ момент от 180 Nm, което го прави идеален за движение в града (максимална скорост 130 км/ч). Литиево-йонните батерии са с много удобна автономия (130 км при нормални условия на движение), зареждат се за 6 часа в стандартен контакт 220 V или до 80 % за 30 минути, благодарение на системата за бързо презареждане.
Тези характеристики позволяват на градския модел « нула емисии » да предложи поливалентност по отношение на техническите показатели и вътрешните размери, сравнима с тази на малък автомобил с двигател с вътрешно горене.
Високата степен на екологичност, компактността, сигурността и лесната експлоатация ще бъдат най-големите му достойнства…но не единствените. Ion предлага новаторски функции, осигурени от « локален модул за комуникация ». Този модул позволява не само повикване по спешност при инцидент, с което Peugeot е лидер в Европа (локализиране на автомобила и активиране на повикване до съответните служби за спешна помощ), но и изпращане на данни (състояние на акумулатора, пробег, пробег до техническия преглед), които позволяват да се оптимизира управлението на автопарковете.
Нов пример за екологичната стратегия на марката
Ion показва желанието на Peugeot да се включи в новите тенденции в автомобилното производство, като предложи адекватни решения за нуждите на мобилността в градовете.
Това е един от приоритетите на стратегията на Марката за намаляване на замърсяването и зависимостта от петролните горива.
До 2 години, Марката ще предложи на клиентите си алтернативни решения:
• ion, края на 2010, 100% електрически градски автомобил.
• 3008 HYbrid4, пролетта на 2011, многофункционален и екологичен автомобил (147 kW / 200 к.с., 4 движещи колела, емисии на CO2 намалени до 99г/км).
По този начин, гамата на Марката ще бъде обогатена с още по-ефикасни двигатели, дизел HDi FAP и бензин (VTi, THP), които ще засилят конкурентноспособността на моделите в съответните сегменти : 107 – 106г/км CO2, 207 – 99 г, 308 – 120 г, 3008 – 130 г, 407 – 129 г .