Продължение на договора си с Мерцедес-Бенц постигна тимът на Макларън във Формула 1, като то покрива сезоните 2010-2015 г., бе съобщено официално днес от двете компании. В контракта, допълват от Уокинг, има клауза и за сътрудничество след 2015 г. Сделката е резултат от продължилите седмици наред дискусии между Макларън Груп и Даймлер и е резултат от общото намерение да се действа в най-добрите интереси на Гран при, се казва още в изявлението от страна на английската компания.
Първото и основно споразумение в новия договор е Мерцедес да продължат да доставят двигатели на Макларън до 2015 г. Сътрудничеството помежду им датира от 1995 г. и приключилият сезон 2009 г. бе 15-и пореден за сребърните стрели с мотори от Щутгарт. Компаниите са особено горди от факта, че до края на вече настоящия им договор, ще са с най-дългите взаимоотношения от този тип в спорта. Отборът ще запази името и цветовете си.
В отделна транзакция, която ще се осъществява поетапно до края на 2011 г., Макларън Груп ще изкупи 40% дял на Мерцедес в отбора от Формула 1, което ще направи екипа напълно самостоятелен. Докато това се осъществи пък, от английския концерн, под чиято шапка са редица фирми, ще се отдели поделението Макларън Аутомотив, отговарящо за производство на серийни спортни автомобили. Това е компанията, оглавявана от бившия шеф на тима в F1 Рон Денис и там вече се изпълняват дългосрочни бизнес планове за нови модели на световния пазар на наистина специални автомобили. По този повод точно Денис заяви, че ситуацията е идеална и за двете страни.
– Често съм заявявал, че според моето вярване един отбор трябва да е много повече от екип, за да оцелее и да успява във Формула 1 на 21-и век – продължава англичанинът. – За да се развиват и да продължават да получават приходите, позволяващи им да печелят състезания и шампионати, управляващите тимовете във Формула 1 компании трябва да разширят обхвата на търговските си дейности. Следващите няколко години ще са много вълнуващи за Макларън, тъй като са период, в който възнамеряваме да се превърнем в още по-силна в техническо и икономическо отношение компания. Формула 1 винаги ще е основният ни бизнес – както поради технологични, така и заради исторически причини.
Денис споделя още, че през последните две години в Макларън Груп са проведени сериозни анализи на пазара на спортни автомобили с оглед пускането в продажба през 2011 г. на новия МР4-12С. Той оповести също така, че вече има внесено предложение за построяване на отделна сграда за Макларън Аутомотив до настоящия технологичен център в Уокинг, Сърей.