ФИА оповести входящия списък за световния шампионат на Формула 1 през 2010 г. с потвърдените пилоти, конструктори и доставчици на двигатели. В листата липсва тимът на Заубер, който трябваше отново да стане собственост на Петер Заубер след споразумение с BMW, оповестено миналия петък. Сделката на швейцареца с баварския концерн обаче трябваше да се превърне във факт в случай, че екипът получи слот за догодина, какъвто за момента няма.
Ситуацията с участниците за 2010 г. в F1 се усложни, когато два дни след финала на сезон 2009 г. Тойота обяви, че се оттегля незабавно от спорта. От ФИА изразиха съжаление и тревога заради това, като оповестиха, че се провежда проучване относно мястото, правата и задълженията на отбора, който месеци по-рано подписа споразумението Конкорд. Договорът урежда тристранните отношения на ФИА, отборите и притежателя на търговските права до 2012 г.
В публикувания от федерацията списък има забележка, гласяща, че „Тойота Моторспорт остава формално обвързан със споразумението Конкорд за осигуряване на отбор за участие, въпреки че бе посочено, че няма да е в позиция да го направи. Изявление относно това ще бъде направено в скоро време.“
Според тиражирани от известно време, но непотвърдени информации сръбският екип Стефан Гран при е сключил сделка с Тойота за придобиване на интелектуалните права над разработвания за догодина болид на японците, както и други ресурси, свързани с базирания в Кьолн отбор. Фактът, че Заубер не получават слот за 2010 г. подкрепя подобно развитие, но официално изявление от която и да е от страните липсва.
В същото време списъкът на отборите за следващия сезон потвърди няколко други неща. Ред Бул ще са отново с двигатели Рено. Тимът на Мейнър пък е публикуван под наименованието Върджин Рейсинг, което потвърждава участието на британския милиардер Ричард Брансън. Браун Гран при фигурират с това си име, но е отбелязано намерението на отбора да се преименува на Мерцедес преди началото на състезателната година.
Пет са отборите с потвърдени двама пилоти за 2010 г., пет са с по един състезател до момента.