Първите изчисления за BMW Заубер С29 са направени от инженерите на тима още през февруари 2009 г. – преди почти цяла година, като при това огромна роля са изиграли компютърните симулации. При тях са изследвани ефектите от стесняването на предните гуми и удължаването на шасито. Реалната работа по концепцията на автомобила стартира през април.
Около 200 литра е сега вместимостта на резервоара на С29 при положение, че до миналия сезон включително тя бе между 120 и 140 литра. Правилата пък ограничават ширината на болидите в Гран при до 800 мм. Необходимо е и да се поместят радиаторите в средата на монокока. При това положение инженерите търсят максимално удобния компромис, при който максималният аеродинамичен ефект да се комбинира с оптимално поведение на въздушните потоци. Резултатът е прибавяне на приблизително 20 сантиметра към междуосевото разстояние и цялата дължина.
Заради тези промени пък се изменя и разпределението на теглото в колата. Основата цел на техническия екип по отношение на този аспект е той да остане възможно най-константен, независимо от промените в количеството гориво. Повишаването на минималното допустимо тегло (от 605 на 620 кг) и многото бензин на старта на надпреварата означават, че през 2010 г. болидите на грида ще са с около 80-90 кг по-тежки от миналогодишните. Това също така ще доведе до падане на времената за обиколка с приблизително до 5 секунди.
Друго предизвикателство в BMW Заубер бяха новите двигатели, които за предстоящия сезон ще идват от Ферари. Работата с хората от Маранело е преминала много гладко, твърдят специалистите от Хинвил, като напасването на агрегата и шасито е било без проблеми или закъснения.
По-сериозен ефект е оказала скоростната кутия, също Ферари. Тъй като в нейното монтиране са включени и вътрешни точки на захващане на задното окачване, то тя отчасти диктува кинематиката на колата.
Аеродинамиката на С29 също е нова, като при нея хората на Петер Заубер са се възползвали максимално от подобренията в миналогодишната кола през последната третина на сезона. След обявеното оттегляне на BMW от Формула 1 бяха освободени средства, вложени в F1.09 и резултатът бе видимо по-добро представяне. Решението за високия нос и изрязването в областта на преливането към монокока позволяват максимално количество въздух да се насочи към двойния дифузьор, за чиято разработка екипът е категоричен, че са използвани всички възможности, позволени от правилника.
Предното крило е напълно нова конструкция, но базирана върху концепция от 2009 г. Долното А-рамо на предното окачване е качено високо, като цялата система е сериозно преработена заради модифицирания монокок.
Над кутията на двигателя пък има перка, подобна на тази при Макларън МР4-25 и използваната в някои стартове през сезон 2009 г. от Ред Бул.