Да изпипа позицията си в кокпита на Макларън МР4-25 бе първата сериозна работа на Дженсън Бътън в последния ден тренировки на испанската писта Рикардо Тормо. Световният шампион за 2009 г. направи кратка фотосесия за присъстващите на трасето фотографи с новия си болид, а после стартира програмата му. През втората половина на деня Бътън и екипът търсеха максимално удобните за него базови реглажи и баланс.
С модела R30 свикваше в първия си ден като титулярен пилот във Формула 1 Витали Петров. Руснакът проведе цялата предвидена програма, като тренировките му преминаха сравнително гладко.
– Наистина изкарах страхотно времето си и много се радвах, а всичко премина прекрасно. Колата е крайно впечатляваща в сравнение с болида от GP2, особено от гледна точка на мощността и начинът, по който работят спирачките. След около 30 тура започнах да се чувствам удобно и да разбирам границите на автомобила. Днес за първи път имах възможност и да работя с инженерите си. Дотук всичко върви чудесно, щастлив съм – категоричен бе Петров.
Главният рейс инженер Алан Перман също отбеляза добрата адаптация на руснака към Рено-то.
– Като цяло първата ни седмица с R30 бе успешна и я приключваме с много нови ценни знания. От тук нататък ще надграждаме в Херес – допълни той.
1213,5 км е равносметката на пилотите на Уилямс за трите дни във Валенсия, като според техническия директор на отбора Сам Майкъл са имали очаквани малки проблеми, които ще бъдат оправени за тренировките на Херес.
– С Нико целта ни бе да натрупаме колкото може повече километри с FW32 и го постигнахме с над 500 км. И трите дни работихме по настройки с дълги серии. Основните системи издържаха теста и се охлаждат ефективно. Добре тръгна и работата с новите ни партньори от Косуърт – допълни австралиецът.