Екипът на Форс Индия представи автомобила си за 2010 г. днес. В края на миналата състезателна година отборът се бореше редовно за точки, а в Белгия дори спечели полпозишън и подиум. С новия си модел VJM03 и пилотите Адриан Сутил и Витантонио Лиуци екипът се надява да продължи така и занапред.
– Целта ни е да продължим по същия път на подобрение на представянето, както вървяхме в края на 2009 г. – заяви собственикът на отбора Виджай Маля. – Не мисля, че прекалявам, казвайки, че 2009-а бе изключителна година за нас. Чистата статистика сочи 1 подиум, 1 първа позиция [на грида], 1 най-бърза обиколка, още 5 старта в топ 10 и 13 точки. Поучихме се от опита си и благодарение на това сме по-добър отбор. Надявам се прогресът ни да продължи. Надявам се по това време догодина да говоря за още повече точки, за още подиуми. Уверен съм, че можем да го постигнем – защо да не се целим нависоко? – риторично попита индийският милиардер.
VJM03 (автомобилите се кръщават на Маля, откакто купи тима) е еволюция на предшественика си, създадена спрямо промените в правилата за 2010 г. Като философия на конструкцията обаче е директен наследник на VJM02, категоричен е техническият директор Марк Смит.
– Въпреки че двойните дифузьори ще са забранени през 2011 г., през предстоящия сезон ще работим много в тази област – имаме определени цели, а тази система е ключов елемент в автомобила ни – допълва той.
Миналогодишната кола на Форс Индия определено бе по-бърза на писти, където се изискваше ниско ниво на аеродинамично прилепяне. За тази година инженерите са се опитали максимално да запазят тези характеристики на болида, като доразвият и останалите му качества – така че VJM03 да е бърз на всички типове трасета.
При пилотите промени няма, след като Маля и управленският му екип заложиха на познатите лица на Сутил и заместилия Джанкарло Фисикела Лиуци. Двамата с нетърпение очакват първия реален тест за колата, започващ утре на Херес.
– Иска ми се от самото начало в Бахрейн да се движа в средата на колоната – заяви немският състезател. – За първи път всичко върви абсолютно по програма и имам чувството, че това ще е първият сезон, през който ще мога покажа от старта до финала какво може тази кола, както и какво мога аз.
Лиуци от своя страна се връща като титуляр изцяло след година и половина като тест пилот и е особено доволен от предоставената му възможност, като възнамерява да се възползва максимално от нея.
– Целта ми е да съм силен и постоянен възможно най-много, както и да помагам на отбора да се подобрява. Взимането на точки колкото се може по-често е приоритет, но пък кой знае – може да се спечели и нещо по-сериозно, ако нещата се напаснат – коментира Тонио.