Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ейдриън Нюи: RB6 е еволюция

Ейдриън Нюи: RB6 е еволюция

73
0

Ейдриън Нюи е истинска легенда във Формула 1, а битките между неговите автомобили и тези на сънародника му Рос Браун винаги са епични. Сезон 2009 г. бе поредният сблъсък между двамата, като в крайна сметка Нюи загуби, но искрено се надява да успее да надделее тепърва. Той се присъедини към тима през 2006 г., но първият реално конструиран от него болид се появи година след това. RB6 е поредното му творение, което ще се бори по световните трасета и Нюи разказва за него след представянето му на пистата Херес.

– Доколко битката в шампионата през 2009 г. попречи – ако се е случило – на развитието на RB6?

– Промените в правилата за 2010 г. бяха сравнително малки, а това означава, че цялата изследователска работа през 2009 г. можеше да се използва за предстоящия сезон. Затова и нямаше защо да се прави приоритетен избор за развитието на едната или другата кола. В началото се концентрирахме върху предизвикателството почти да удвоим размера на резервоара и върху това какво влияние ще окажат по-тесните предни гуми. Работата по аеродинамиката за 2010 г. стартира някъде миналия юни с изследване на промените във V-секцията на шасито, която използваме. Останалата част бе оптимизация на аеропакета и наместването на допълнителните към 70 кг бензин.

– Какви са основните разлики между RB5 и RB6?

– Автомобилът в голяма степен е еволюция на този от 2009 г. – приликата е много сериозна. Опитахме се да изчистим концепциите си и да стигнем до еволюция, а не до принципно нова философия. Затова и болидите толкова си приличат – просто запазихме много неща.

– Какви бяха основните предизвикателства при конструирането на RB6?

– Двете най-големи и очевидни са резервоарът и по-тесните гуми. В допълнение съществуваха и обичайните предизвикателства в работата ни по конструкцията, насочена към това настоящата кола да е по-бърза от предшестващата я.

– Доколко промените в правилата повлияха на дизайна на RB6?

– Нещата не опират просто до това да сложиш по-голям резервоар в автомобила. Чисто технически погледнато по-сериозният размер води до увеличено натоварване на спирачките, с което трябва да се справи охлаждането на спирачните системи. Допълнителното количество бензин влияе също така на износването на гумите в началото на надпреварите. Промяната в размера на предните гуми пък от своя страна има ефект върху разпределението на теглото и баланса на колата като цяло.

– Какво харесвате най-много в RB6?

– Честно казано, често ми задават този въпрос и винаги имам проблеми с отговора му. Надявам се да е разумна еволюция на модела от 2009 г. една от очевидните разлики е, че миналогодишната ни кола не бе създадена с идеята да има двоен дифузьор, като тогава трябваше в крачка да се опитаме да наместим системата възможно най-добре при съществуващата конфигурация на задното окачване и скоростната кутия. С настоящия болид нещата стоят по различен начин – всички е премислено от самото начало.

– Различната височина на Себастиан [Фетел] и Марк [Уебър] влияе ли на конструкцията?

– Автомобилът е създаден според височината на Марк, а това означава, че трябваше кокпитът да е малко по-дълъг от минимално допустимото, а резервоарът да се премести още малко по-назад. След като веднъж свършихме това, напасването на нещата за Себастиан, който е по-нисък, бе сравнително лесно.

– Защо решихте да изтеглите по-назад във времето представянето на RB6?

– Искахме да си дадем възможно най-много време за изследване и развитие на болида. Той е еволюция, така че не бе нужно рано да проверяваме базови концепции – предпочетохме да използваме допълнителните дни за проверки.

– Какво мислите за това, че отборът запази двигателите Рено?

– Много сме доволни от партньорството си и подкрепата на Рено, особено в моментите, когато имахме проблеми. Като в случаите, когато агрегатите на Себастиан намаляха застрашително миналия сезон или пък бе необходимо развитие в средата на годината по картите за управление. Рено ни бяха в голяма помощ. Причината, поради която разгледахме офертите и на други производители, бе, че стана ясно, че един от тях има сериозно преимущество по отношение на мощността. Но след разговори с Рено сме уверени, че те се отнасят сериозно към това.

– Какви за реалистичните надежди на Ред Бул за 2010 г.?

– Да се представим така, че да сме горди от постигнатото. Докато знаем, че сме направили всичко възможно, ще сме щастливи.