Теч на масло забави Марк Уебър при първото стъпване на Ред Бул RB6 на писта след представянето на колата сутринта на Херес. Заради повредата механиците превантивно смениха двигателя на австралиеца.
– Страхотно е най-накрая да видя болида в действие, като програмата по първото излизане премина сравнително гладко – бе коментарът на главния инженер Йън Морган. – Разочароваща е загубата на време заради подобен на появилия се проблем. Дъждът не ни помогна – хубаво е да тестваме на мокро, но не и при дебюта си.
Междувременно докато чакаше камиона, който да прибере колата му в пита, Уебър нарочно скри задната част на колата така, че да не може да се снима двойният дифузьор.
VJM03 на Форс Индия също официално дебютира в Испания и записа повече от 300 км без сериозни проблеми. Витантонио Лиуци прави общи проверки на системите сутринта, а следобед се съсредоточи върху баланса на колата.
– Идеята бе най-вече да се почувствам удобно в болида. След повече от 70 обиколки без особени грижи можем да кажем, че нещата тръгнаха наистина добре. За съжаление направих само три тура на сухо сутринта, така че се надявам времето утре да е по-хубаво – коментира пилотът.
Първият от новите отбори в Гран при на трасе пък бе Върджин. VR-01 пристигна на Херес късно снощи, като днес дори бе с някои нови елементи, произведени след шейкдауна на колата миналата седмица. Макар и кратки, излизанията на Тимо Глок са уверили екипа, че като цяло болидът е с прилично поведение.
– Няколко нови части пристигнаха късно през нощта и нямахме друг избор освен да работим до малките часове. За съжаление поради тази причина изпуснахме прозореца, в който пистата бе суха, а не сме на етап да рискуваме автомобила на мокро. Но пък го приготвихме за истински тест за утре – заяви техническият директор на екипа Ник Уирт.
Самият Глок бе доволен от постигнатото, макар и да не се бе съвсем наспал.
– Много е рано, но съм окуражен от опита до момента. Надявам се утре вече да разбера и нещо повече за темпото на колата – допълни немският състезател.