Около половин час ще отнема на всеки клиент отстраняването на дефекта в системата за подаване на газ в автомобилите Тойота, заради който се вдигна изключителен шум през последните дни в медиите, особено в САЩ.
На специална пресконференция в София представителите на компанията у нас от Тойота Болканс подробно разясниха същността на проблема. Специално бе подчертано, че той сам по себе си не създава никаква реална заплаха за пътниците в колата.
Става въпрос просто за по-бавно връщане на педала на газта, което обаче съчетано с работата на останалите компоненти не би могло до доведе до инцидент.
Важно е още, че от продадените над 1 700 000 автомобила с аналози на въпросната система на педала на газта проблеми са засечени в точно 26 коли и нито една от тях не е била в Европа или България.
За да бъде напълно гарантирано сигурното движение обаче, Тойота ще отстрани напълно възможността от подобно бавно връщане на педала, като просто ще увеличи натиска в механизма.
С помощта на съвсем семпла пластинка усилието ще бъде увеличено и именно поставянето на този елемент с размери 18х15 мм ще изисква извикването на колите в сервизите. Там механиците ще измерват луфта и ще го уплътнят. Налични ще са планки с 5 различни дебелини от 1,4 до 2,6 мм.
Смяната ще е за сметка на Тойота и ще се извършва във всеки един от 16-те оторизирани сервизи в нашата страна.
Изпълнителният директор на Тойота Болканс Велко Лазов специално разясни, че всички клиенти на марката, в чиито автомобили е вложен въпросният механизъм, ще бъдат поканени, за да бъде добавена въпросната планка.
Броят на колите, продадени у нас с тази система, е точно 5250, като те са от почти всички моделни семейства от 2005 г. насам.
Всеки собственик на автомобил би могъл да потърси и бърз контакт на телефон 0800 16 266 или информация на сайта на компанията www.toyota.bg.
Важно е още, че и всички автомобили Тойота закупени другаде, например в САЩ, ще получат същото внимание и ако са от производството след 2005 г. в отделните гами, също ще бъдат обслужени безплатно, нищо че не са придобити у нас.
Що се отнася до втория проблем с колите на компанията, раздут в Америка напоследък – ядовете с новия Приус – у нас такива коли има точно 5.
Проблемът в тях се оправя чисто софтуерно в рамките на 40 минути, естествено безплатно или по-скоро за сметка на Тойота, която въпреки всички сътресения излиза с положителни резултати през последните месеци и очаква ръст в продажбите и у нас с постепенното излизане от икономическата криза.