Мико Хирвонен приключи начело първия ден от рали Швеция. Във временното общо класиране пилотът на Форд е следван от представителите на Ситроен – Себастиен Льоб и Дани Сордо.
Преди обедния сервиз класирането оглавяваше Льоб. При повторното минаване на етапите обаче Хирвонен се представи по-добре и натрупа известна преднина пред французина. За това не малка роля изигра промяната в условията на трасето. Сред причините бе и очакваната промяна в температурата следобед – от -22 тя стана -15 градуса.
При минаването на първия следобеден етап Ликенас 2 най-бърз бе Мико Хирвонен, чийто резултат му позволи да излезе начело и в генералното класиране. Себастиен Льоб, който постигна трето време на отсечката и слезе до трето място в генералното класиране на 6,7 сек от Хирвонен, обясни че изоставането му изобщо не се дължи на проблем в колата. Причината според французина бяха образувалите се коловози от лед по трасето, а той изобщо не скри, че подобни условия не му допадат.
По време на Ликенас 2 инцидент претърпяха Петер Солберг и Матьо Уилсън. Норвежецът излезе от пътя, а връщането му костваше 4 мин. и поражения по задната част на автомобила. Междувременно бе застигнат от Уилсън и когато излезе от пътя отново, британецът го задмина. 8 километра преди финала обаче Уилсън сгреши на един от завоите и бе ударен от Солберг. Въпреки инцидента и двамата завършиха етапа.
Следващата отсечка Виген 2 се оказа критична за Маркус Грьонхолм и Кими Райконен. Грьонхолм спря в отсечката заради електрически проблем, но все пак успя да се справи и завърши с 12 мин след спечелилия етапа Яри-Мати Латвала. Този резултат го отведе от 6-о до 30-о място в общото подреждане.
Райконен пък заседна в снега около пътя. Измъкването и стигането до края на етапа костваха на финландеца 26 мин закъснение спрямо Латвала. Самият Яри-Мати пък сподели, че най-бързото време в отсечката, което даде, е дошло след промени в настройките на автомобила му.
В предпоследния за деня етап най-добър бе отново Хирвонен, който успя да увеличи разликата си в генералното класиране с втория Льоб на 8,4 сек.
Последното за този първи ден изпитание бе суперспециалния етап в Карлщад, с който бе открито ралито вчера. Както и тогава, тук преимущество имаше тимът на Ситроен. Сега обаче етапът бе спечелен от Себастиен Льоб, следван от Дани Сордо, Петер Солберг, Маркус Грьонхолм и Мико Хирвонен.
Вследствие на резултатите от суперспециалния етап Льоб намали разликата между себе си и Хирвонен на 6,2 сек. но не успя да измести финландеца от челното място. Трети остана Дани Сордо на 10,6 сек от Хирвонен.
След успешното завършване на тази част от надпреварата двамата лидери споделиха най-големите си опасения от деня. Льоб призна, че трудността за него е било справянето с настилката. Хирвонен от своя страна през цялото време се е притеснявал за състоянието на гумите си и дали ще успее да ги съхрани до края, което бе потвърдено и от тим шефа на Форд Малкълм Уилсън:
„Доволен съм от постигнатото. Всеки иска да води от самото начало. Мико обаче направи някои малки корекции в настройките на автомобила си за SS4 и оттам насетне бе доста уверен. Малко се притеснявахме, че може да съсипе гумите си, тъй като бе леко агресивен, но сега започваме да виждаме ползата от неговия опит. Той продължи да дава газ, за да натрупа колкото може по-голяма преднина.“
Програмата за утрешния втори ден на рали Швеция включва общо осем скоростни отсечки като първата стартира в 7 ч и 58 мин местно време.