В Барселона отборите от Формула 1 отново показаха, че обичат да изпитват границите на позволеното.
Миналата година например бяха забранени капаците на колелата, но по време на настоящия тест на пистата Каталуня Ферари изпробваха любопитно новаторско решение за колелата на своя болид F10. Въпреки че Фернандо Алонсо получи проблем в началото на сесията, то бе видимо, че колелата му имат по-аеродинамична форма спрямо видяното на Херес.
По принцип правилата за 2010 година сочат, че никакви устройства не могат да бъдат прикрепени към джантите или към болта на тях. Оказва се обаче, че новите джанти на отбора имат специфичен дизайн, който оптимизира аеродинамиката.
Друга забрана за 2010 година е, че „захранвани с енергия устройства, които помагат за вдигането на която и да е част от един болид, са забранени за ползване в питлейна по време на състезание.“ Оказва се обаче, че Мерцедес GP са тествали нов вариант на тези устройства, който използва изцяло механични и пружинни принципи, вместо да разчита на електронни или пневматични технологии.