Още в първата си надпревара за Рено в Бахрейн Роберт Кубица даде заявка за силно представяне през 2010 г., макар да остана предпазлив в прогнозите си за предстоящите стартове. Полският състезател все пак е оптимист преди втория кръг от световния шампионат този уикенд в Австралия.
– Роберт, какво научи за позицията на отбора спрямо съперниците след надпреварата в Бахрейн?
– След крайно интензивната работа през зимата, насочена към подобряване на болида, беше хубаво най-накрая да получим истинска представа къде се намираме. Трябват ми поне още старт-два, за да преценя наистина добре ситуацията, тъй като Бахрейн в известен смисъл е малко различна писта – в различни аспекти, но усещането е позитивно. Не достигнахме пълния си потенциал в квалификацията и състезанието поради различни причини, но 7-о място и в двата случая е реалистична цел. Беше разочароващо да не сме на такава позиция, но е окуражаващо да знаем, че имаме възможност да я постигнем.
– Спомена потенциала на болида – какво мислиш за R30 сега?
– Уикендът в Бахрейн потвърди предчувствията ни от Валенсия на първите изпитания, а именно, че автомобилът е силен и има накъде да се подобрява. Колата има много силни страни, като работим упорито да извлечем максимума от нея и да напреднем в области, където не сме чак толкова добри. Надпреварата този сезон не е само на пистата, но и във фабриката, като идеята е непрекъснато да се появяват нови части. Отборът в Енстън работи денонощно, за да вървим напред и първите резултати от Бахрейн показаха чудесна стъпка в представянето.
– Първото състезание бе подложено на много критики. Каква е гледната ти точка от кокпита спрямо първия старт без зареждане?
– Особено в началото имах чувството, че при толкова гориво на борда нещата се случват на забавен каданс спрямо миналата година, а и времената за обиколка бяха значително по-високи. Беше интересно да се види как отделните отбори реагираха на предизвикателството: ние поставихме началото с ранно спиране за нови гуми, а видяхме, че и други коли, стартирали с меките гуми, влязоха в бокса 2-3 тура след нас. Сега можем да използваме само 3 комплекта в петък, а времето ни е ограничено, така че трябва бързо да се установят разликите между двата типа. Ще е необходимо отборите да реагират скоростно спрямо поведението на гумите в състезателни условия, както и да адаптират навреме стратегиите си.
– Как ще се справи R30 с изискванията на пистата в Мелбърн?
– Още преди началото на сезона имах чувството, че трасето в Мелбърн ще е по-добро за нас от това в Бахрейн. След като видях всички в действие и събрахме повече информация, съм още по-убеден в това. Сцеплението е много ниско в началото на уикенда, нужно е добро механично прилепяне и стабилност при спиране, така че можем да постигнем добро представяне и да използваме пълния потенциал на автомобила.