Руснакът Виталий Петров влезе в историята като първия представител на страната си във Формула 1. Вицешампион за миналия сезон в GP2, той се справи повече от добре с предизвикателствата през първия си уикенд като титуляр в Гран при. В неделя на пистата Сахир Петров допусна грешка, довела до счупване на окачването му, но се надява на Албърт парк да има малко повече късмет.
– Виталий, как преценяваш първия си уикенд във Формула 1?
– Като изключим крайния резултат, съм много доволен от уикенда и всичко премина доста гладко. Допусна грешка в квалификацията, която ме прати по-назад на грида спрямо възможностите ми, но наваксах това на старта, като стигнах 11-а позиция. Отборът много ми помага през цялото време, свършихме чудесна работа с инженерите и механиците по настройките. Колата бе фантастична в неделя, а това ме кара да се чувствам оптимист за следващите стартове.
– Отстрани изглеждаше, че навлезе бързо в работата – какъв си по характер?
– Предпочитам да приемам всичко спокойно. Състезавам се от доста време и въпреки че в F1 е по-трудно, отколкото в другите серии, въпросът винаги опира до това да си свършиш възможно най-добре работата в колата. Затова и не се притеснявах преди състезанието, но се почувствах значително по-добре, след като първият старт вече бе зад гърба ми и вече се борех с болидите наоколо. Целта ми бе да се приближа максимално до топ 10 без да допускам повече грешки.
– Каква бе реакцията в Русия за първата ти надпревара?
– До момента подкрепата за мен от Русия е фантастична. Формула 1 все още е нещо сравнително ново за родината ми, но хората учат непрекъснато и откриват различните аспекти на спорта. Имаше сериозно вълнение, много съобщения за подкрепа, така че трябва да кажа едно голямо благодаря на всички фенове. Но когато се кача в болида съм фокусиран върху работата си. Страхотно е толкова хора да викат за мен, но това не ме натоварва допълнително.
– Как ще подходиш към предизвикателството да научиш новата за теб писта в Австралия?
– Най-важното нещо при научаването на трасето е да разбера отделните части. Трябва да изляза и да усетя асфалта, да видя бордюрите, да измина пеша една обиколка, за да почувствам първоначално какво се изисква. След това е нужно да свърша възможно най-добре работата си, а какво ще стане ще видим по-късно.