Дженсън Бътън (Макларън) спечели Гран при на Австралия пред Роберт Кубица (Рено) и Фелипе Маса (Ферари). В невероятната надпревара, опровергала напълно критиките срещу новите правила във Формула 1 след първия кръг в Бахрейн, завършиха 14 пилоти.
Минути преди началото на състезанието започна да вали. От Върджин бяха решили да стартират от питлейна, за да могат да направят промени по горивната си система. В тима имат сериозни грижи, след като се оказа, че резервоарът на колата им е прекалено малък за някои състезания.
Лотус-ът на Ярно Трули пък бе прибран заради проблеми, като впоследствие техническият директор на отбора Майк Гаскойн обясни, че е с повреда на хидравлична помпа.
На старта Себастиан Фетел поведе от полпозишън, докато зад него Маса се изстреля втори пред Марк Уебър и Фернандо Алонсо. Испанецът се завъртя при контакт преди първия завой с Бътън, а при пързалянето си настрани закачи Мерцедес-а на Михаел Шумахер.
Междувременно предното крило на Камуи Кобаяши (Заубер) се откачи за втори път този уикенд. При удара си в мантинелата и отскачането към трасето той буквално торпилира Уилямс-а на Нико Хюлкенберг, при което и двамата излетяха в чакъла, помитайки и Себастиен Буеми (Торо Росо) по пътя си.
До края на надпреварата не стигнаха още Бруно Сена (Испания Рейсинг), Виталий Петров (Рено), Адриан Сутил (Форс Индия) и пилотите на Върджин Лукас ди Граси и Тимо Глок.
Шумахер се прибра в бокса, за да смени строшеното си предно крило, а на трасето излезе кола за сигурност, зад която редът бе Фетел, Маса, Уебър, Кубица, Розберг, Бътън, Хамилтън, Сутил, Барикело.
Сейфти карът се прибра в края на 4-я тур и малко по-късно Уебър си върна втората позиция от Маса, който бе подложен моментално на атака и от Кубица. Бътън пък бе задминат от Хамилтън и веднага се прибра в пита, където сложи сухи гуми софт. Това се оказа и повратният момент за него в надпреварата, въпреки че веднага след излизането си се изпързаля в тревата, но овладя колата и се върна. Малко след това състезателната линия наистина изсъхна и постепенно пилотите започнаха един по един да слагат сухи гуми. В Ред Бул обаче чакаха дъжд отново в следващите 10-15 минути, а това коства позиции на Уебър. Междувременно местата се сменяха френетично, докато състезателите влизаха в пита. В крайна сметка Фетел пак бе начело пред Бътън, Кубица, Розберг, Маса, Уебър, Хамилтън и започна нова серия битки по пистата.
Марк атакува Маса, при което заедно с него и Хамилтън се измъкна пред бразилеца. В следващата крива обаче англичанинът се опита да изпревари Уебър, при което двамата едва не се закачиха, австралиецът излетя в чакъла, Люис се забави и Маса отново си върна мястото. Алонсо, междувременно задминал Барикело, изпревари и Марк, нареждайки се седми. Интензивността на действията бе много висока, като Хамилтън успя да изпревари Фелипе. В следващите обиколки двамата пилоти на Ферари продължиха да водят жестока борба с Уебър.
В 26-ата от 58 обиколки пък Себастиан Фетел излетя от Албърт парк и отпадна, заоравайки в чакъла в зоната за сигурност. Германецът се обади на екипа си, че причината е повреда в спирачките, потвърждавайки информацията малко по-късно и пред телевизионните камери.
Поведе Бътън пред Кубица и Хамилтън, вече задминал Нико Розберг. Люис смени гуми още веднъж, в 35-а обиколка и в последните десетина обиколки на състезанието настигаше съперниците от Ферари. Маса и Алонсо бяха с влошаващо се поведение на гумите, губещи сцепление с всеки изминат километър. Два тура преди финала Хамилтън атакува Фернандо, при което Уебър направо спря в него и го изхвърли от трасето. Алонсо продължи, докато Люис успя да финишира шести, а Марк (след като мина през пита) бе девети. Михаел Шумахер пък се пребори за последната точка в самия край на състезанието.