Надпреварите от Формула 1 в Малайзия са трудни. Горещо е, влажно и винаги съществува риск следобед да се извие тропическа буря. Заради екстремния климат стартът на Сепанг е определян като най-трудния за годината. Пилотите са подложени на температури от над 40 градуса по Целзий в кокпита и губят около 3 килограма от теглото си в рамките на състезателната дистанция. На екипите в бокса също никак не им е лесно, тъй като са облечени в овъроли и са с каски.
– Най-големият проблем, за който се тревожим в Малайзия, е прегряването – обяснява лекарят на Рено Рикардо Чекарели. – Не се притесняваме толкова от дехидратация заради потенето при толкова висока влажност. Всъщност капките пот не се изпаряват, а остават върху кожата. Затова и хората винаги се чувстват мокри. Неизпаряването обаче е причина температурата на тялото да се покачи, а това води до прегряване и може да причини сериозен спад в нивото на концентрация.
За да се избегне подобно негативно физическо състояние, повече отбори във Формула 1 провеждат различни експерименти, за да охлаждат пилотите си. Един от фаворитите за целта е сухият лед – слага се в каските, обувките, в ръкавиците им, на практика във всичко, при което се смята, че може да има полза. Не държи хладно за дълго, но всеки свален градус е от значение. Добрата вентилация на шлемовете е задължителна, защото главата (и мозъкът) са приоритет. Доктор Рикардо препоръчва също така студен душ точно преди състезателят да се качи в колата си за състезанието.
Пилотите трябва да следват лекарските съвети още от пристигането си в Малайзия, за да се аклиматизират възможно най-добре към местните условия.
– Важно е да се правят определени упражнения от момента на идването им, за да се адаптират. Променя се и диетата им – към леки храни като плодове и зеленчуци, защото едно по-тежко ядене изисква по-сериозна работа от храносмилателната система, а това също повишава телесната температура – обяснява доктор Чекарели.
Другият основен момент е приемането на много течности през цялото време. И не става дума просто за вода, а за специални флуиди, съдържащи соли, калий, магнезий и въглехидрати. Някои предпочитат определени вкусове – като руският пилот на Рено Виталий Петров например, в чиято бутилка течността е с вкус на лимонов чай.
Обаче не само състезателите прегряват на Сепанг – за 4 дни на трасето се изпиват около 4000 бутилки вода от един екип, а това е почти двойно на обичайното количество.