Главният състезателен инженер на Рено Алан Перман с обобщение за уикенда на отбора в Малайзия.
– Второто място на Роберт [Кубица] в Мелбърн се дължеше в известна степен на необичайни обстоятелства, но четвъртата позиция на Сепанг изглеждаше заслужена. Колко окуражаващо е това за отбора?
– Със сигурност е окуражаващо, но пък уикендът не протече съвсем гладко. В квалификацията условията не бяха нормални, а се справихме с тях много добре. Роберт и Виталий [Петров] свършиха страхотна работа, отборът избра точните гуми в правилните моменти, докато други не успяха. В състезанието Роберт направи страхотен старт, спечели няколко позиции и от там нататък всичко протече нормално за него. Темпото му бе подобно на това на [Нико] Розберг, а това означаваше, че няма реален шанс да го изпревари. Като цяло доста рутинна надпревара.
– Роберт поизостана от Розберг в течение на състезанието. Каква бе причината?
– Всъщност ние помолихме Роберт малко да намали и да наблегне на охлаждането, защото падаше налягането на водата. На питуола известно време бе напрегнато, но нещата накрая се стабилизираха и всичко премина добре в последните 20 обиколки.
– Роберт е само на 9 точки зад лидер в шампионата в момента. Много ли впечатли той отбора досега?
– На практика не е допуснал нито една грешка. Беше ударен в първия си тур в Бахрейн, но се пребори за 11-о място. Направи перфектно състезание в Мелбърн, когато бе под сериозно напрежение. Същото бе и в Малайзия. Много е постоянен, бърз и работи страшно упорито. Невероятно силно сме впечатлени от него, от времето, което прекарва с инженерите. Той е много, много добър пилот.
– Да поговорим за Виталий. Моментите, в които се бореше гума до гума с [Люис] Хамилтън ни накараха да смятаме, че е стигнал определено ниво, нужно за Формула 1.
– Абсолютно. Научихме, че едно от най-силните му качества е способността да печели позиции на старта и в първата обиколка. Той бе страхотен в неделя, когато отново го направи. Според мен изненада Люис, като се вмъкна пред него при спирането за първия завой. Беше окуражаващо да видим Виталий да се бори толкова упорито за позиция, без да се отказва. Срамота е, че надпреварата му приключи заради повреда на скоростната кутия.
– Какви са силните и слабите страни на R30 – преценката след три старта?
– По отношение на силните страни – колата не е прекалено агресивна спрямо гумите. Миналата година имахме проблеми с износване на задните гуми, но R30 е по-добре балансиран автомобил в това отношение. Това е чудесно при положение, че нямаме право да зареждаме по време на състезанията. Що се отнася до слабите страни, то знаем, че трябва да подобрим цялостното аероприлепяне. Във всеки старт от началото на годината по колата има нови компоненти и тепърва ще идват други.
– Новите елементи представят ли се според очакванията?
– Имаме много добър аеродинамичен тунел, който бе подобрен през зимата. Връзката между работата в тръбата и на пистата е чудесна – имаме доверие на данните от тунела. Аероотделът ни се справя по-добре от всякога, дори понастоящем намират начини за увеличаване на аеросцеплението. То се покачва буквално всеки ден и преди Китай ще сме направили още една крачка напред.
– Шанхай е поредната нова писта с дълги прави и комбинация от различни типове завои. Какви са очакванията?
– Надяваме се пак на толкова добро представяне. В Шанхай обаче ситуацията с температурите е противоположна на тази на Сепанг – там стойностите са около 13-14 градуса. Типовете гуми обаче ще са същите като в Малайзия. Предизвикателството ще е да накараме твърдите да работят, защото в противен случай се губи прекалено много скорост. В Мелбърн имахме съмнения, че болидът не е достатъчно конкурентоспособен в хладно време, така че ще работим здраво, за да избегнем подобен проблем в Шанхай.