Компанията Косуърт, която този сезон доставя двигатели на четири отбора във Формула 1, отчете успешен уикенд след приключване на надпреварата за Гран при на Малайзия. 6 от осемте пилоти с агрегати СА2010 финишираха, като в тази бройка би могъл да се включи и Хейки Ковалайнен – макар да не е класиран, финландецът се върна със своя Лотус на трасето, за да събира данни. Това е сериозно удовлетворение за Косуърт по отношение качествата на техните продукти.
– Бяхме много доволни от факта, че Върджин Рейсинг за първи път стигнаха финала на надпревара и това се случи в Малайзия. Работим в тесни връзки с тях, както и с останалите отбори, на които доставяме двигатели, за да осигурим добър разход на гориво без това да влияе на мощността. Добре свършена работа и за Нико Хюлкенберг, който спечели първата си точка за шампионата. Страхотно бе и да видим, че и двете коли на Испания Рейсинг стигнаха финала, а Лотус финишираха в домашната си надпревара – заяви генералният мениджър на компанията за Формула 1 Марк Галахър.
Изключителните жега и влажност на Сепанг поставиха двигателите под сериозно натоварване. Издръжливостта на агрегатите на Косуърт продължава да е на ниво и според изискванията на фирмата, но работата по осигуряване на още по-добро представяне продължава.
– Намираме се в нова фаза от програмата си и в четирите ни екипа вече се извършват планирани смени на мотори. Използвани в предишни състезания агрегати вече ще са в болидите само за тренировки. Някои двигатели са почти на 2000 км, а това ни дава много полезна информация не само за издръжливостта на СА2010, но и за цялостното му поведение и за всичко, пред което е преминал – допълни Галахър.
Фактът, че моторите Косуърт са толкова здрави до момента дава увереност на специалистите в компанията да се съсредоточат върху фините детайли, напасването на режимите и реглажите.