Решението на Върховния съд на Париж от 5 януари 2010 г. по иска на господата Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс, което ФИА обжалва, разкри недобро разбиране на това как се прилагат дисциплинарните процедури на Световния съвет за автомобилен спорт. В съответствие с поетите по случая от президента на ФИА [Жан Тод] ангажименти на следващото общо събрание на организацията в края на 2010 г. ще бъде предложена структурна реформа, върху която съответната комисия вече работи, за да бъдат избегнати подобни неразбирателства.
Междувременно по време на срещата си в Бахрейн на 11 март 2010 г. Световният съвет реши от една страна да приложи Практическия код за изясняване на дисциплинарните процедури. От друга страна бе дадена пълна власт на президента на ФИА да преследва крайно разрешаване – съдебно или извънсъдебно – на диспута с господата Бриаторе и Саймънд, като запази интересите на ФИА.
След дискусии между техните адвокати и тези на ФИА господата Бриаторе и Саймъндс направиха на президента на ФИА предложение за споразумение, с което да се сложи незабавен край на законовите действия.
Всеки от тях (Бриаторе и Саймъндс – б.р.) призна отговорността си за нарочната катастрофа на пилота Нелсън Пикет младши по време на Гран при на Сингапур през 2008 г. Те изразиха съжалението си и представиха извиненията си към ФИА.
Те поеха ангажимента да се въздържат от каквато и да е оперативна роля във Формула 1 до 31 декември 2012 г., както и във всякакви надпревари от календарите на ФИА до края на спортния сезон през 2011 г.
Освен това те се отказват от всякакви публични и финансови мерки, наложени с присъдата от 5 януари 2010 г., както и от всякакви действия срещу ФИА по отношение на диспута.
В замяна те помолиха ФИА да оттегли обжалването си, но без да отрича валидността на критиките срещу решението на Световния съвет от 21 септември 2009 г., както и да се откаже от каквито и да са нови процедури по въпроса срещу тях.
Като се има предвид, че присъдата от 5 януари 2010 г. се отнасяше единственото до формата, а не до съдържанието на решението от 21 септември 2009 г., както и че задълженията и изразеното от господата Бриаторе и Саймъндс разкаяние в съответствие с намеренията на Световния съвет, президентът на ФИА сметна, че е в най-добрите интереси на организацията да разреши приключването на съдебните дела, получили огромно медийно отразяване и които, независимо от изхода, са твърде вредни за имиджа на ФИА и автомобилния спорт. Затова се приема извънсъдебно споразумение и се слага край на диспута.