Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гран при на Китай – перспективата на Косуърт

Гран при на Китай – перспективата на Косуърт

79
0

Шанхай Интернешънъл Съркюит не е сред най-натоварващите двигателите, но на двете дълги прави моторите работят на пълна мощност. Автомобилите са със средно до високо ниво на аеросцепление заради нискоскоростните завои. Това допълнително подлага на напрежение агрегатите, обясняват специалистите от Косуърт.

Обратната права – необичайно за голямата част от трасетата – е по-дългата от двете (повече от километър) и извежда до шикан, като комбинацията изисква добра стабилност при спиране. Болидите стигат около 320 км/ч и след това скоростта пада до около 70 км/ч. Сравнително малък процент от обиколката се изминава на пълна газ. Затова максимална мощност се използва в рамките на по-малко от 50% от тура. Това пък означава, че разходът на гориво не е твърде висок.

Очаква се температурите в Китай да са по-ниски – средните едва ли ще надхвърлят 20 градуса по Целзий. Определено има шанс да вали, а това ще е наподобява условията от предсезонните тестове. От тази гледна точка двигателите ще са облекчени откъм охлаждане.

След първите три старта за сезона вече има доста различни стратегии по отношение избора на двигатели СА2010 сред отделните отбори, снабдявани от Косуърт с агрегати този сезон. Фактът, че в Шанхай моторите няма да са прекалено натоварени, може да доведе до избор на такива с повече натрупани километри.