Пилотите от WRC ще се нуждаят от специална тактика в рали Турция, тъй като надпреварата ще се проведе на комбинирана настилка.
Организаторите на състезанието край Истанбул са първите, които се възползваха от промяната в правилата и в резултат тяхната надпревара този уикенд ще бъде на макадам и асфалт едновременно. Повечето отсечки са макадамови, но наред с това има участъци и на асфалт. За много от пилотите това ще бъде реално препятствие, с което не са сигурни дали ще се справят по най-добрия възможен начин.
Най-уверен при подобни условия се оказа пилотът на Форд Яри-Мати Латвала. Финландецът има значителен опит с надпревари, провеждащи се на разнородна повърхност и дори сподели начин за справяне в подобни условия.
„Когато се състезавах в Италия в началото на кариерата ми, там имаше много етапи с комбинирана настилка. Нямам представа дали асфалтовите секции в Турция са бавни, но е по-трудно да караш на бързи асфалтови участъци с гуми за макадам – обясни Латвала. – Колата е неустойчива с настройките за чакъл и ако е мокро налучкването на точката на спиране е доста трудно. По-добре е, ако асфалтът е в края на група етапи, защото гумите са износени и вече наподобяват сликове. Сцеплението е по-добро и колата не е чак толкова нестабилна.”
Но конкретно за условията в Истанбул Латвала обясни:
„В Турция обаче повечето от асфалтовите участъци са в началото на първия от поредица етапи, така че не би имало шанс да износиш гумите. Въпреки това е необходимо да запазя сцеплението си за много оставащи километри на макадам.”