Дженсън Бътън с Макларън Мерцедес постигна най-добре време в първата тренировка за неделната Гран при на Китай на пистата в Шанхай. Само на 71 хилядни след него остана Нико Розберг с Мерцедес, а на още 27 хилядни трето време записа Люис Хамилтън. Четвърти остана Михаел Шумахер с втория Мерцедес, който имаше малко по-различна програма от първите трима. Напълно по друг път обаче работиха пилотите на Ред Бул и Ферари, които за разлика от съперниците си от клана Мерцедес отново се трудиха в по-дълги серии. Тренировката при това приключи много бързо за Фернандо Алонсо, който получи повреда и практически не успя да направи дори една сериозна серия. Ужасна катастрофа на Себастиен Буеми (Торо Росо) наложи спиране на тренировката, но всичко се размина без последствия за пилота.
Подготовката за 4-ия кръг от шампионата започна днес при много по-приятно време от предишните дни. Пистата бе суха, с температура 26 градуса на асфалта и 14 на въздуха.
След загряващите обиколки, в първите същински серии от обиколки начело излезе Хамилтън с 1:37.536 мин, Бътън бе стана втори на 0,296 сек. Във втората си обиколка Дженсън слезе до 1:37.008 мин и поведе. Люис също подобри времето си до 1:37.224 мин. След още по един тур Бътън вече стигна 1:36.677 мин, а Хамилтън – 1:36.775, като бе с топвремена в първите два сектора, а в третия имаше трафик. Прибраха се, като дотук Дженсън бе със 7 обиколки, а Люис – с 10.
36 мин преди края Алонсо започна типичната си дълга петъчна серия от турове, но спря на завой номер 6 и тренировката за него свърши. Огромният дим зад колата и огън от десния ауспух подсказаха повреда в мотора!
Нико Розберг стана трети на 0,918 сек от Бътън, а Михаел Шумахер бе пети на малко над секунда.
Пилотите на Ред Бул бяха в програма с по-дълги серии и се подредиха 6-ти Марк Уебър и 10-ти Себастиан Фетел, на над 1,3 сек. В края на серията си обаче от над 10 об. Фетел стана четвърти на 0,924 сек от Бътън и вече 16 обиколки.
След като премина първият час за изпитания Фелипе Маса излезе за нова серия, пак по-дълга (8 обиколки, след 7 преди това). Темпото му бе с 1,4 сек под времената на Бътън и Хамилтън.
Виталий Петров (Рено) междувременно стана четвърти след активна работа в практическа трета серия от обиколки.
20 мин преди края пилотите на Макларън излязоха за вторите си серии от обиколки. Нико Розберг ги последва. Както и всички други той бе с използваните вече гуми при първите серии, но за разлика от съперниците си подобри времето си с 0,4 сек и даде най-доброто постижение във втория сектор, където са бързите завои. В третата си обиколка бе още по-бърз в този сектор и даде второ време само на 0,071 сек от Бътън. Британците този път бяха с повече гориво и останаха на пистата, докато Нико се прибра след тази нова къса серия от 5 тура от които по 1 за влизане и излизане от бокса.
15 мин преди края Буеми се разби зловещо на 14-и завой след дългата обратна права. Предното му окачване буквално се взриви преди завоя, като натисна спирачките. Веднага спряха тренировката. Съотборникът му Хайме Алгерсуари свали екипа, явно спрян от тима.
5 минути преди края на времето колите отново напуснаха пита. Асфалтът вече се бе нагрял до 28 градуса. Уебър водеше колоната, но темпото не бе високо в трета серия с първия комплект твърди гуми за деня нито за него, нито за другите. Но бяха направени уточнения и Шумахер например подобри постижението си във втори сектор.