11-а и 16-а позиция на стартовата решетка за Гран при на Китай постигнаха Рубенс Барикело и Нико Хюлкенберг за екипа на Уилямс. Бразилецът изпусна топ 10 със съвсем малка разлика, но не бе твърде разочарован от това.
– Сесията ни премина добре, макар да е срамота, че в последните секунди ме изхвърлиха от последната й част. Разликите в момента са много малки. В интерес на истината това ни беше най-добрата квалификация като се вземе предвид изоставането ни от най-бързите коли. Направих чудесна обиколка и съм доволен от резултат – заяви Рубенс, който бе с нов двигател.
Моторът Косуърт CA2010 в болида FW32 на Барикело бе сменен след последната свободна тренировка и механиците му се справиха успешно със задачата, тъй като пилотът нямаше никакво забавяне с излизането си следобед.
Немският му съотборник също имаше грижи сутринта и призна, че с оглед на трудната последна сесия преди квалификацията резултатът му никак не е изненадващ.
– Последния ми бърз тур не бе перфектен, а и допуснах грешка в последния завой, което ми струва време. Мисля, че състезанието утре ще е на мокро – допълни младият германец.
Барикело пък успя да тества сутринта новото задно крило на екипа със система за обдухване, подобна на тази на Макларън. Компонентите успяха най-накрая да пристигнат в Китай след забавянето си в Европа заради затварянето на летища. Техническият директор Сам Майкъл обясни, че изпитанията са били само за събиране на данни и системата е в твърде ранен стадий на изследване и развитие, така че няма да бъде използвана в Шанхай.