Honda направи огромна крачка напред с десетото поколение на хечбека Civic. Това е най-мащабно разработвания модел, който компанията е правила някога. Пропорционираният силует на модела е истинска заявка за спортния характер на автомобила. Civic е по-широк, по-дълъг и по-нисък от всеки от предшествениците си. Освен това е и с подчертано по-агресивно „лице“, изразени арки на калниците и добре скулптирани предна и задна част.
Още от самото начало новият Civic е проектиран така, че да бъде пъргав и динамичен. Олекотена конструкция, изключително здраво купе, по-нисък център на тежестта и нова система на окачването – всичко това е като обещание за изключително забавно изживяване зад волана.
Резервоарът за гориво е преместен, благодарение на което подът е по-нисък, отколкото при актуалния модел. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм, най-ниската точка на страничните хълбоци е изтеглена с 35 мм по-надолу, така че усещането за Civic да става още по-спортно. Десетото поколение е по-леко с 16 кг спрямо предишното, за сметка на това то е с 52% по-устойчиво към усукване.
В резултат на всички подобрения цялостната здравина на каросерията е пораснала с 65% спрямо предишното поколение.
С десетия Civic дебютират два напълно нови бензинови двигателя, специално разработени за икономично шофиране, а системата за безопасност Honda Sensing вече става стандартна за всички нива на оборудване.
Предното окачване тип MacPherson с понижени рамена осигурява висока странична устойчивост при линейно управление. Задното е истински мултилинк с нова твърда подрама и подобрява стабилността и комфорта.
Производството на новия Civic вече започна в завода на Honda в Суиндън (Великобритания), като от там моделът ще бъде доставян за всички пазари.