Вече изминаха четири състезания от новия сезон, в който важи нова система за оценяване.
Ако се направи обаче пряко сравнение със системата за оценяване от последните седем години, то ще се види, че всъщност няма чак такива различия в подреждането.
Така например Дженсън Бътън ще води в шампионата и след Китай, а отборът му Макларън щеше да е начело при конструкторите дори още след Малайзия. При старата система обаче нито Хайме Алгерсуари, нито Нико Хюлкенберг щяха да спечелят първите си точки.
Ето и как щяха да изглеждат класиранията при пилотите и конструкторите при предишната система.
Класиране при пилотите по старата система:
1. Дженсън Бътън – 23
2. Фернандо Алонсо – 20
3. Нико Розберг – 20
4. Люис Хамилтън – 20
5. Себастиан Фетел – 18
6. Роберт Кубица – 17
7. Фелипе Маса – 16
8. Марк Уебър – 10
9. Адриан Сутил – 4
10. Михаел Шумахер – 3
Класиране при конструкторите по старата система:
1. Макларън – 50
2. Ферари – 36
3. Ред Бул – 34
4. Мерцедес – 30
5. Рено – 19
6. Форс Индия – 6
7. Уилямс – 1