Opel представи най-новото технологично поколение на адаптивния круз контрол АСС (Аdaptive Сruise Сontrol) в компактния сегмент от пазара, внедрявайки новата, използваща данни от радар и видеокамера електронна система за автоматично поддържане на скоростта на движение ACC при версиите на Astra хечбек и Sports Tourer с шестстепенна автоматична трансмисия.
В сравнение с конвенционалните системи за круз контрол, системата ACC осигурява допълнителен комфорт и намалява нивото на стрес у водача, поддържайки определена дистанция до движещия се отпред автомобил. ACC aвтоматично регулира скоростта така, че да позволи плавно следване на превозното средство отпред в съответствие с избраната от водача дистанция. Системата автоматично намалява скоростта при наближаване на по-бавно движещ се отпред автомобил и при необходимост прилага ограничено спирачно усилие. Ако движещото се отпред превозно средство ускори, системата ACC увеличава скоростта на автомобила до предварително избраната скорост. Ако няма близо движещи се отпред автомобили, ACC работи като конвенционален круз контрол, но може да използва и спирачно усилие, за да поддържа предварително зададената скорост при спускане.
Последното поколение ACC на Opel използва не само обичайния за конвенционалните системи от този тип радарен сензор, но и фронталната видеокамера на Astra, за да установи наличието на друго превозно средство, движещо се в лентата пред Astra. Системата работи при скорост на движение между 30 и 180 км/ч.
Покриващата пълния скоростен диапазон електронна система за автоматично поддържане на скоростта на движение ACC на Astra е в състояние дори да намали скоростта на автомобила до пълно спиране зад превозното средство отпред и да осигури допълнителна подкрепа за водача например при движение в натоварен трафик или задръстване. Когато автомобилът е спрял до състояние на покой, в рамките на три секунди[1] системата може автоматично да възобнови движението, следвайки автомобила отпред. Водачът може да избере продължаване на движението ръчно с натискане на бутона “SET-/RES+” или на педала на газта когато автомобилът отпред потегли отново. Ако автомобилът отпред потегли, но водачът не реагира, системата ACC подава визуален и звуков напомнящ сигнал за рестартиране на автомобила. След това системата продължава да следва автомобила отпред (до предварително избраната скорост).
„За нас в Opel, шофирането е удоволствие тогава, когато не е нито скучно, нито твърде натоварващо”, отбеляза вицепрезидентът на автомобилния инженеринг на Opel в Европа Уилям Ф. Бертани. “Най-новото технологично поколение адаптивен круз контрол в Astra отговаря перфектно на нашата философия, отнемайки много от досадните моменти при пътуване на дълги разстояния или бавно движение с често тръгване и спиране и помагайки на водача да бъде винаги свеж и концентриран.”
Водачът управлява работата на ACC чрез бутоните на волана, избирайки “близко”, “средно” или “далечно” разстояние за предпочитаната дистанция до движещото се отпред превозно средство. Бутонът “SET-/RES+” служи за контрол на скоростта, докато иконите на блока контролни прибори на арматурното табло подават информация на водача за скоростта, избраната дистанция и дали системата ACC е установила наличието на движещ се отпред автомобил.
Системата за адаптивен круз контрол на Opel Astra хечбек с пет врати и Astra Sports Tourer се предлага като допълнително оборудване със следните двигатели:
Двигател | Бензин / Дизел | Среден разход на гориво по NEDC в л/100 км | Средно ниво на емисиите на CO2 по NEDC в г/км |
150 к.с. 1.4 литра ECOTEC Direct Injection Turbo | Б | 5.6-5.4 | 128-124 |
200 к.с. 1.6 литра ECOTEC Direct Injection Turbo | Б | 6.1-6.0 | 142-138 |
136 к.с. 1.6 литра CDTI
| Д | 4.6-4.4 | 122-115 |
Системата ACC и допълнителните електронни системи за подпомагане на водача в Astra са ключови елементи от бъдещите интелигентни автомобили и автоматизирано шофиране. Системата за поддържане на лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) прилага леко коригиращо побутване на волана, ако Astra покаже тенденция към напускане на лентата, последвано от действието на системата за предупреждение LDW (Lane Departure Warning), ако наистина се стигне до излизане от границите на лентата. Режимът на самостоятелно аварийно спиране AEB (Automated Emergency Braking), функциите за увеличаване на налягането в спирачната система IBA (Integrated Brake Assist), за предупреждение за опасност от сблъсък отпред FCA (Forward Collision Alert) и индикаторът за дистанция до движещия се отпред автомобил FDI (Following Distance Indication) спомагат за предотвратяване или намаляване на последствията от евентуални челни удари. Редица от червени LED светлини се отразява в челното стъкло в непосредственото зрително поле на водача, ако Astra се приближава твърде бързо до движещия се отпред автомобил и има непосредствена опасност от сблъсък. Единичната (моно) фронтална видеокамера на Astra, разположена в горната част на челното стъкло събира данните, необходими за работата на тези системи.