Отборите от Формула 1 са на път да постигнат споразумение за новата формула 1 по отношение на двигателите, влизаща в сила от 2013 година.
Дотогава настоящите 2.4-литрови V8 агрегати остават замразени, но след това ще бъдат заменени от също така мощни двигатели, които обаче ще бъдат по-ефективни и по-достъпни.
От испанското издание „Ел Мундо Депортиво“ твърдят, че е постигнато споразумение за нов 1.5-литров четирицилиндров двигател с два турбокомпресора и директно инжекционно впръскване. Новата Формула 1 също така ще включва и KERS.
„Ако Формула 1 трябва да развие нещо полезно за нормалните условия, тогава най-доброто решение е за двигател, който е с турбо и е GDI (бензинов, с инжекционно впръскване)“ – коментира пред „Аутокар“ изпълнителният директор на Ферари Амедео Фелиса. „Затова и ние подкрепяме тази насока.“
Норберт Хауг от Мерцедес е съгласен, че по-малките двигатели са с цел по-ниска консумация и емисии на СО2, но предупреждава, че високите технологии трябва да останат приоритетни.