От Уилямс са помолили Фелипе Маса да отложи с година оттеглянето си от Формула 1 според информация на френския вестник Л’Екип. Ако бразилецът се съгласи, отборът от Гроув ще може да освободи Валтери Ботас и финландецът да се присъедини към Мерцедес. Маса обяви на Монца, че в края на сезона слага край на кариерата си в F1.
Ботас и Паскал Верлайн са фаворити за освободения от Нико Розберг кокпит в тима от Бракли. Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф предпочита финландеца. Той предложи на Уилямс повече от 50% намаление за задвижващите им системи и опция да вземат Верлайн. В Гроув обаче не са склонни да рискуват с 22-годишния германец, който има само един сезон във Формула 1 зад гърба си. Техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс подчерта, че пилотски състав от двама млади състезатели (Ланс Строл е и дебютант) би имал тежки последици за екипа, особено като се има предвид, че колите ще са напълно нови вследствие на новите технически правила в спорта.
Според Л’Екип разговорите между Уилямс и Маса са в напреднал стадий.
Напоследък пък се заговори за интерес от страна Мерцедес и към Карлос Сайнц. Шефът на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер обаче бе категоричен, че испанският пилот няма да напуска Торо Росо. Той освен това изрази мнението си, че няма как да знаеш дали определен състезател е в състояние да води борба като част от голям тим, докато не го поставиш в такава ситуация.
„И Верлайн, и Ботас вероятно биха се справили с битките в челото на колоната. Но просто няма как да знаеш, докато не им се даде шанс, а ние точно това сторихме със Себастиан Фетел и Даниел Рикиардо. Мнозина казваха, че трябва да привлечем Кими Райконен по времето, когато взехме решението за Рикиардо. Но просто няма вариант да разбереш дали могат да се борят на върха, докато не им предоставиш възможност.”
„Защо бихме пуснали Карлос? Той върши страхотна работа. Освен това е пилот на Ред Бул. Инвестирали сме в него, докато стигна до Формула 1. Всичките ни състезатели са с дългосрочни договори и не би имало никакъв смисъл да захранваш един от основните си съперници със собствените си хора.”
Междувременно Мика Сало сподели, че ситуацията със сънародника му Валтери Ботас напомня за неговото собствено положение през 1996 г. Тогава Ферари се опитва да го привлече за съотборник на Михаел Шумахер, но Сало има договор с Тирел.
„В контракта имаше клауза, заради която не можех да напусна тима. [През 2001 г. обаче] Мерцедес плати целия договор на Кими и даде куп транспортни камиони на Заубер”, обясни финландецът привличането на Райконен в Макларън.