Liberty Media възнамерява да ограничи бюджетите като част от бъдещи мерки за въвеждане на финансов контрол във Формула 1. Концернът на американския магнат Джон Малоун, който придоби контрол върху спорта преди малко повече от три месеца, цели чрез лимитиране на годишните средства да изравни в някаква степен силите на отборите в Гран при.
Мерките вероятно ще срещнат различни реакции от отделните отбори. Идеята за ограничаване на бюджетите не е нова, като обикновено среща сериозна съпротива от страна на големите екипи. Топ тимовете не искат средствата, които харчат, да бъдат лимитирани по какъвто и да е начин. Според източници от Liberty Media обаче, подобна стъпка е необходима, тъй като „няма смисъл някои екипи да пръскат близо 400 милиона долара”.
„Тези пари не допринасят с нищо за (изживяването на) феновете”, продължава пожелалият анонимност източник. „Пилеят се в надпревара в технологичната сфера. В това няма логика и на практика по този начин се е стигнало до две категории отбори по отношение на бюджетите. Би трябвало и малките екипи да имат шанс да печелят. Но трябва да променим и културата (в спорта). В момента никой няма доверие на никого.”
Детайлите на предлаганите мерки тепърва ще се уточняват. Ще се търси начин за избягване на възможни вратички като прехвърляне на разходи към компанията-майка например, както биха могли да постъпят в Мерцедес или Ферари. От Liberty Media възнамерявали да преговарят с отборите относно бюджетите. В американския концерн планирали модернизирането на Формула 1, както и разширяване маркетинга на шампионата.
Liberty Media придоби контрол върху Формула 1 през септември. Чейс Кери бе назначен за председател на компанията-майка Delta Topco и през последните месеци се запознава с шампионата и всичко около него. Кери планира серия от срещи с шефове на отбори за обсъждане на редица промени, включващи опростяване на правилата и слагане на край на постоянните изменения в тях.