Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън бяха най-бързи в първата тренировка преди неделната Гран при на Турция, VII кръг от шампионата във Формула 1 този сезон.
Трето време в първите 90 минути подготовка записа Михаел Шумахер, който изпревари съотборника си в Мерцедес Нико Розберг. Едва след тях остана по-бързият Ред Бул на Себастиан Фетел, което обаче не притесни тима.
Тренировката започна при отлично време с температура на въздуха над 25 градуса и почти 30 на пистата. Още в първите минути почти всички започнаха да изпитват многото нови елементи в колите си. Първо Фелипе Маса, а след това и Фернандо Алонсо изпробваха как работи развитата система за обдухване на задното крило на Ферари, с управление на потока през отвор до лявата ръка. Форс Индия пък тестваха решение, като на Скудерията в предишните състезания – обдухване на задното крило от тръба, взимаща въздух от отвори над тръбата за мотора.
С най-голям интерес се очакваше появата на системата, която всички за краткост наричат F-duct, при лидерите от Ред Бул. В първата тренировка днес с нея бе само колата на Фетел. Тази на Уебър бе със стандартно решение и данните от двата болида се сравняваха. Потвърдиха се и думите на Дженсън Бътън, който вчера каза, че няма да е много лесно на съперниците да пуснат подобно решение, защото трябва да го настроят.
Ред Бул изпитаха и нови ограничителни елементи на предното крило, както впрочем и Макларън. Лотус пък имаше ново задно крило, а Уилямс – също F-duct система с много голям отвор в корпуса.
За да помага на тима на Испания Рейсинг този път в кокпита на Бруно Сена бе малко по-опитният Сакон Ямамото. Той реално започна и първата серия пълни обиколки около 30-ата минута и това бе полезно, защото в средата на времето колата на Карун Чандок получи повреда след едва 2 тура и се върна в бокса.
Шумахер и Розберг също имаха изпитаха нови елементи в колите си като кутии за радиаторите и размита система за обдухване на задното крило, която обаче взима въздух от отвори в предния край на самото крило.
В средата на времето Михаел бе един от първите пилоти, започнали същинската част от подготовката с вече цели 8 обиколки на пистата, но всичките с минаване през пита. В същото време Фетел оглави класирането с време 1:30.840 и 1:30.540 мин. Трасето бързо започва да се подобрява като сцепление. Уебър успоредно бе в серия. Двете коли на Макларън също излязоха заедно и започнаха първи същински серии от по 5-6 тура, като Хамилтън поведе с 1:29.672 мин. Бътън на свой ред изпревари съотборника си с 1:29.623 мин. В края на серията от 6 супертура обаче Хамилтън слезе до 1:28.653 мин!
Всички бяха в сравнително еднакви серии, малко по-дълги все пак за двете коли на Ред Бул, които за час имаха 11-12 тура срещу 7-8 за съперниците от Макларън. Шумахер бе с трето време след тези първи серии на над 1 сек от Хамилтън.
Маса също се движеше в дълга серия, а Алонсо изчака да останат по-малко от 40 минути преди да излезе на трасето и направи над 10 тура с темпо над 1:30 мин с повече гориво и твърдите гуми за уикенда от типа хард.
Малко след като изтече първият час подготовка Фетел се появи на пистата и започна също дълга серия с повече гориво. Уебър го последва. Към края само двамата направиха и трета група от обиколки, като дори се движеха заедно един за друг.
Изчаквайки пистата да се подобри, Розберг измести Михаел от 3-а позиция правейки своята реална първа серия едва 20 минути преди финала.
След още 5 минути започнаха вторите по-дълги серии от турове за тях, както и за Дженсън и пилотите на Рено. Хамилтън малко се забави след уточняване работата на предното окачване.
С използваните вече единствени твърди гуми за тази тренировка времената не се подобриха при лидерите, но Михаел си върна третото място пред Розберг.
3 минути преди края всички бяха на пистата в последни обиколки, които обаче трябваше да направят по-бавно защото на излизане от прочутия 8 завой от пистата излетя Адриан Сутил, който се оплакваше от липса на сцепление и добра работа на гумите. Механиците пък направо смениха носа на колата на съотборника му Витантонио Лиуци, който снощи сподели за ClubS1, че новите елементи би трябвало да направят колата им още по-бърза, но трябва да бъдат изпитани.