Техническият директор на Рено Джеймс Алисън очаква болидът R30 на тима да се представи отново на добро ниво и в Гран при на Канада, осми кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1.
– Джеймс, тимът записа още едно силно представяне в Турция, спечелени бяха още точки с Роберт Кубица. Доволни ли сте от това?
– Ясно е, че бе окуражаващ фактът, че и двете ни коли се класираха в топ 10 в квалификацията, а след това се представиха добре и в състезанието. Разочароващо обаче бе, че пилотите ни цял следобед останаха зад Мерцедес-ите, а щеше да е интересно да видим темпото им на чиста писта. Накрая за малко изпуснахме шанса и двата автомобила да спечелят точки, но като цяло уикендът бе удовлетворяващ.
– Като стана дума за битката с Мерцедес – вероятно сте доволни, че тимът намали разликата спрямо началото на сезона?
– Започнахме годината на известна разлика от Мерцедес и постепенно ги догонвахме. Роберт бе и пред двата Мерцедес-а за първи път в Монако, но пистата там е необичайна. Затова бе още по-окуражаващо, че буквално им дишахме във врата на Истанбул парк. Това потвърждава прогреса ни спрямо тях и ако задържим настоящото темпо на развитие, то съм сигурен, че ще ги изпреварим много скоро.
– Роберт продължава да демонстрира изумително постоянство тази година. Страхотно е да може така да се разчита на един пилот…
– Според мен Роберт не допусна нито една грешка този сезон. Тук-там блокираше по някое колело, но по време на надпреварите е почти напълно безгрешен. Да разполагаме със състезател, който е в състояние да поддържа толкова бързо и равномерно темпо, е нещо наистина важно за отбора ни и затова сме много щастливи.
– Виталий Петров кара много разумно в Турция, въпреки че не завърши в зоната на точките. Доволни ли сте от това как се развива той във Формула 1?
– Представянето на Виталий в Турция ни показа на какво е способен той. Изгради темпо още от първите обиколки в свободните тренировки и го поддържаше и през останалата част от уикенда. Успя да се държи покрай Роберт през голяма част от надпреварата и може да е горд от показаното.
– Често говорим за това колко много усилия се полагат в Енстън, но можеш ли да ни разкажеш програмата по-подробно?
– Натоварването е на 100% през цялото време. През последните няколко месеца бяхме толкова заети, колкото сме и през зимата, когато конструираме новия болид. И това ще продължи до края на сезона. Натоварването се усеща на всички нива в отбора: във фабриката са под постоянно напрежение да доставят нови части, бремето тези компоненти да се монтират на колите по пистите се пада на състезателния екип. Изморително е, но сме наясно колко много изискваме от хората си. Наградата за всички ни е демонстрацията, че напредваме стъпка по стъпка с всеки изминал старт.
– Гледайки напред към Монреал – какво се очаква от R30 там?
– Мисля, че ще сме в прилична форма. Има някои характеристики на пистата, които ще ни паснат наистина чудесно. Повечето завои се взимат с ниска скорост и бордюрите трябва да се използват доста агресивно, а R30 може да се справи с това предизвикателство. Трасето е особено взискателно и към спирачките, но сме убедени, че ще можем да атакуваме дори при сериозните количества гориво, с които се кара през 2010 г. Ще имаме и още нови части за автомобилите, като се надявам в Канада да направим още една стъпка напред.