По-мекия от двата типа гуми беше предпочитания избор в петък, когато пилотите гонеха по-добри времена. В събота сутринта пък, когато температурите не бяха толкова високи изведнъж нещата се обърнаха.
Наистина меките даваха повече грип, но стабилността на задната част започна да страда. Стигна се дотам, че някои тимове, между които и Мерцедес постигнаха по-добри времена с твърдите гуми.
“Условията на пистата се подобряват с всеки час”, обясни Хирохиде Хамашима, шеф на развойния екип на Бриджстоун. “Тренировката сутринта не показа ясно предимство за някои от двата типа гуми. Меките даваха повече грип, но екипите се оплакаха от нестабилност на задната част.
Ниските температури сутринта и бързото подобрение на трасето направиха труден анализа преди квалификациите и затова видяхме различни конфигурации.”
Някои пилоти избраха меките гуми, въпреки че с твърдите даваха по-добри времена и сгрешиха. Такъв бе случая с Дженсън Бътън и с Тимо Глок, при които резултатите с меките не бяха в унисон с желанията.
“За мен твърдите имат повече грип и са по-стабилни”, коментира Бътън след края на квалификацията. Така че е възможно на старта пилотите да изберат различни конфигурации. Все пак ситуацията не е ясна напълно.
“Състезанието ще е много интересно, защото изглежда, че при някои тимове меката смес предлага освен скорост и доста издръжливост”, обясни Хамашима. “Това вероятно ще позволи доста по-дълги серии от обиколки в сравнение с последното състезание. Тук изпреварванията са трудни и вероятно всичко ще се реши на старта и при спиранията в бокса.”