Насър Ал-Атия отложи проекта си за частен отбор, който да участва в световния рали шампионат (WRC), за 2018 г. Катарският пилот в момента се състезава в рали Дакар (където спечели първия етап от състезанието), но се опитваше в края на миналата година да събере екип, за да се възползва от новия автомобил на Фолксваген – Поло WRC. Отборът от Волфсбург се оттегли внезапно от първенството в края на сезон 2016. Ал-Атия обаче нямаше достатъчно време, за да осъществи плановете си.
Новото Поло бе напълно готово в края на 2016-та. Решението на Фолксваген да се изтегли от WRC остави три екипажа без отбор. Изведнъж колата се оказа безполезна след месеци упорита работа и хиляди километри тестове. Междувременно Себастиен Ожие подписа с М-Спорт, а Яри-Мати Латвала отиде в Тойота. Андреас Микелсен ще кара в рали Монте Карло с Шкода и търси варианти за останалата част от сезона. Единствено Поло-то остана без нов дом.
Ал-Атия разкри през декември миналата година, че се опитва да създаде частен отбор с подкрепата на катарския фонд, управляващ средствата на кралската фамилия.
„Разговорите започнаха точно, когато в Катар се провеждаха празненства и това не ни помогна особено. Времето бе крайно ограничено. Ще работим по проекта от началото на 2017-та, за да се превърне в реалност за 2018 г. Идеята бе приветствана в Катар. Но за съжаление не можехме да накараме Ожие да чака толкова дълго време”, обясни Ал-Атия пред motorsport.com.
Сезон 2017 във WRC започва в края на януари с легендарното рали Монте Карло. Три са заводските отбори сред участниците – Ситроен, Тойота и Хюндай, а М-Спорт на Малкълм Уилсън работи в сътрудничество с Форд. Колите са напълно нови, създадени според променените технически правила на първенството. Те ще са по-агресивни и с увеличена мощност. Организаторите се надяват това да направи битката по-интересна, след като Фолксваген и Ожие доминираха през последните четири години.