Пер-Гунар Андерсон се надява на успешно представяне в рали България (9-11 юли 2010 г.), което да му отвори пътя за още стартове през сезона с екипа на Стобарт и Форд Фокус RS WRC.
На Андерсон бе предложено да кара колата на Хенинг Солберг в рали България. Като основна причина бе посочен фактът, че по-големият брат Солберг не харесва особено асфалтови надпревари. Хенинг все пак ще пристигне в България, но ще кара не обичайния Фокус RS WRC, а Фиеста S2000.
Оферта да кара в България на негово място получи Пер-Гунар Андерсон. Пилотът няма регулярно място във WRC от края на 2008 г., когато тогавашният му тим Сузуки се оттегли от рали надпреварите. По тази причина сега най-голямата надежда на Андерсон е да се представи изключително успешно в рали България, което да му предостави шанс за бъдещи преговори с М-спорт и Форд. Съществува вероятност Андерсон да бъде ангажиран и за останалите асфалтови надпревари през сезон 2011 в Германия, Франция и Испания и да кара за Стобарт.
– Би било хубаво да помисля за това – коментира Андерсон. – Освен това Стабарт се нуждае от двама пилоти в екипа си. В момента договорката ни е само за рали България, но всичко е възможно. За начало, хората искат да видят как ще се представим в България и дали ще успеем да постигнем добри резултати.
Андерсон успя да кара тестовата кола на Форд за 4 часа тази седмица във Франция, навъртайки 170 км. Това стана, след като заводските пилоти на Форд Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала завършиха 4-дневният си тест.