След невероятна първа половина от сезон 2010 г. във Формула 1 Роберт Кубица (Рено) е готов за оставащите девет старта, първият от които е този уикенд на английската писта Силвърстоун.
– Роберт, Силвърстоун е една от класическите писти във Формула 1. Какво предизвикателство е за пилотите?
– Вълнуващо трасе, с доста предизвикателства, особено първите шест-седем завоя, които са изумителни при преминаване със съвременните коли от Формула 1. Повечето са почти на пълна газ, понякога на пълна – зависи от посоката на вятъра. И точно на излизане от едната крива, вече си в следващата: просто е изумително колко скорост може да се запази в тях. Разбира се, този сезон има нова секция, като нея я видях през интернет и по телевизията, когато МотоGP се състезаваха там. Изглежда доста неравна и различна от предишната версия на трасето. Но като цяло според мен Силвърстоун е място, където пилотите са щастливи да карат, тъй като се показват 100% от потенциала на болидите във високоскоростни завои.
– Как според теб ще се представи R30 на Силвърстоун?
– Много е трудно да се прецени. По принцип пистата е доста трудна от гледна точка настройване на автомобила и намиране на добър баланс, тъй като има сериозна разлика между високо- и нискоскоростните секции, а между тях няма средноскоростни завои. Аеродинамичното прилепяне е ключово, а като се имат предвид последните промени по болида от последния старт, ще е интересно да видим как ще върви именно на такъв тип трасе. Ще е добра тренировка в петък, тъй като тогава ще видим и усетим разликите.
– По отношение на цялостната конкурентоспособност – къде мислиш, че се намира Рено в момента?
– Много зависи от характеристиките на пистата и дали си постигнал оптимални настройки или не. Във Валенсия бяхме много близо до Ферари в квалификацията, макар да не бяхме на 100% доволни от протичането й. Според мен обаче повечето хора имаха проблеми тогава. В първата част на надпреварата бях зад Фелипе [Маса], като състезателното ни темпо бе малко по-слабо от неговото. Но нещата могат да се променят. Мерцедес имаха проблеми във Валенсия, някои други болиди бяха в двете крайности на възможното представяне, така че е много, много трудно да се прецени. Силвърстоун е напълно различна писта от тази във Валенсия и дори Канада, за последно карахме на подобно трасе в Истанбул. От тогава доста коли имат сериозни промени, включително нашата, така че наистина трябва да изчакаме и да видим.
– Силвърстоун бележи средата на сезона, ти си шести в шампионата. Надхвърли ли първата половина от състезателната година очакванията ти?
– Има два варианта на поглед върху това. Като пилот винаги се надяваш да имаш на разположение автомобил, който е в състояние да печели, но в действителност с отбора пристигнахме за първия старт, надявайки се да стигнем топ 10 в квалификацията. Тогава смятахме, че това ни е потенциала след свършената добра работа по колата през зимните тестове. Досега бяхме сред първите 10 в абсолютно всяка тренировка за място на грида, а (като изключим Бахрейн) най-лошият ми резултат е седми. Като цяло можем да сме доволни от постигнатото. Разбира се, в началото имаше по-голям потенциал за развитие, но успяхме да скъсим разликата с топотборите, а момчетата във фабриката се трудиха наистина усилено, за да запазим темпото на развитие добро. Последните няколко десети от секундата, делящи ни от челото, ще са най-трудни за наваксване. Но спокойно можем да сме щастливи и да се гордеем от резултатите до момента. Мисля, че едва ли някой е очаквал такива класирания от нас.