Начало Автомобили Първата активната система за аварийно спиране на Bosch се оценява с новото...

Първата активната система за аварийно спиране на Bosch се оценява с новото Audi A8

58
0

Серия от отлични оценки получи първата в света система за аварийно спиране на Бош, която бе внедрена в новото Ауди А8.

Специалисти и клиенти са били впечатлени от разработката, която подкрепя ефективно реакциите и действията на водача в критични ситуации, при които има опасност от удар в спрял или по-бавно движещ се отпред автомобил.

Според последни проучвания общо 80% от всички водачи въобще не задействат спирачките или не използват пълната спирачна сила на автомобила при възникване на подобна опасност, а системата на компанията помага да се реагира по-добре в подобни ситуации.

Teхнологичната основа за създаването й са електронната програма за стабилност ESP и радарните датчици за следене на далечно разстояние LRR3 на адаптивната система за поддържане на скоростта и дистанцията ACC (Adaptive Cruise Control), допълнени с още един видеосензор.

Прецизността в оценката на ситуацията се осигурява чрез наслагване и взаимодействие на информацията от радарния и видео сензори. При опастност колата просто намалява.

Наистина важно е, че наред с ефикасната система за контрол на работата на спирачките Bosch ESP premium, в новото Aуди А8 се използват и 2 радарни сензора за далечно наблюдение, разположени в лявата и дясна част на предната броня. Сензорите от новото трето поколение на Бош са в състояние да разпознават обекти в ъглов сектор от 40 градуса и отдалеченост от около 250м., като при това оценяват разстоянието до тях и скоростта им на движение. Видеокамерата е разположена зад челното стъкло на височината на огледалото за обратно виждане и е в състояние както да идентифицира хора, превозни средства и пътни знаци, така и да установи ъгловата позиция на обектите. Същевременно сигналите на радарния сензор осигуряват информация за разстоянието до обектите и тяхната скорост на движение.

Сигналите от видеокамерата Бош в новия модел на Aуди се използват също и за автоматичното включване и изключване на светлините, както и в системата за предупреждаване при неволно напускане на лентата за движение. Системата пък ESP има и редица допълнителни функции като подпомагане на водача при стартиране и потегляне на стръмни участъци от пътя.