Начало Рали Рали България 2010 – ДЕН 2 – Лидер продължава да е Льоб

Рали България 2010 – ДЕН 2 – Лидер продължава да е Льоб

96
0

Себастиен Льоб, Дани Сордо и Петер Солберг продължава да бъде челната тройка във временното генерално класиране на рали България. Тя остана непроменена от вчера, въпреки изминаването на първите три етапа от втория ден на рали България. Трябва обаче да се добави, че последната отсечка преди обедния сервиз Любница бе отменена. Причината е прекомерно големият брой на зрители, застанали на изключително опасни места по трасето.

Първият за деня етап Сестримо посрещна екипажите с по-ниски от очакваното температури и в допълнение мъгла и дъжд. При избора на гуми обаче екипажите не знаеха тези подробности и това доведе до грешки за доста от тях, слагайки гуми за сухо. От Форд например сложиха по-твърдите гуми за сухо, поради което изгубиха страшно много време в отсечките и се оплакаха от липсата на грип.

След пристигането си в сервизната зона лидерът Себастиен Льоб коментира, че времето се е променило буквално за секунди преди стартирането им в първата отсечка. Французинът добави, че днес с навигатора му са особено внимателни в етапите, тъй като са изключително хлъзгави.

Вторият в класирането Дани Сордо може би за първи път този сезон бе напълно доволен от настройките и поведението на своя автомобил.

Днес карането на моя Ситроен C4 WRC, комбинирано с характеристиките на самите етапи, ми носи истинско удоволствие. Отсечките са наистина невероятни, бързи и с доста неравности. Маршрутът изобщо не прилича на нормален път, а ние даваме наистина доста газ и всичко това ми носи истинско усещане за рали. Във всички отношения автомобилът е доста добре. Може би този сезон това е първият път, когато съм абсолютно доволен от него. Разликата между мен и Себастиен е голяма – 30 сек., но съм доволен, защото колата се държи чудесно.

В класирането следват Себастиен Ожие, Мико Хирвонен и Яри-Мари Латвала. Французинът успя да задмине пилотите на Форд, след грешката, която допусна през вчерашния ден и изостана. Сега обаче гумите изиграха решаваща роля в двата етапа, карани на абсолютно мокро и Форд се оказаха губещите.

Преди първата отсечка днес навсякъде бе абсолютно сухо, а настилката на етапа бе мокра – коментира учуден Латвала, обяснявайки по този начин грешката на отбора си.

За сметка на това Петер Солберг призна, че е имал информатори обходили етапите сутринта, непосредствено преди той да тръгне от сервиза. Това естествено много му помогна в началните отсечки на втория ден.

От българските екипажи най-напред е Димитър Илиев – на 11-а позиция непосредствено след Хенинг Солберг. Илиев обаче извади истински късмет, защото преди стартирането на Любница той получи повреда в двигателя. Малко след това обаче отсечката бе отменена и Илиев се добра до сервиза, където колата му по всяка вероятност ще бъде поправена.

13 и 14 са съответно Петър Гьошев и Ясен Попов. Етапът Пещера обаче бе сериозно изпитание за Попов. Поради фракция малко преди финала той е излязъл извън очертанията на трасето и е попаднал в канавка. Екипажът е имал късмет, тъй като въпреки загубеното време е успял да се върне на пътя.

Крум Дончев се движи 26-и, след като сутринта повторно стартира в надпреварата. Вчера той бе принуден да се откаже поради повреда в диференциала. Механиците обаче са успели да отстранят проблема и Дончев получи разрешение да стартира отново като му бе наложено наказание от 10 мин. за незавършването на две от вчерашните отсечки.

Следобед рали България продължава с повторното преминаване на етапите Сестримо, Пещера и Любница.