Невероятно разочарование претърпяха десетките хиляди зрители на пистата Силвърстоун, след като пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър окупираха първа редица за утрешната Гран при на Великобритания. Британските звезди на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън останаха съответно 4-и и чак 14-и след сериозни проблеми с автомобилите си. Трети на грида ще се нареди Фернандо Алонсо (Ферари).
Фетел успя да надвие конкуренцията на пистата Силвърстоун, след като постигна резултат от 1:29.615 мин. По този начин германецът изпревари австралийския си сънародник Марк Уебър с малко под 0,150 сек.
Трети на едва 0,8 сек зад Фетел се нареди Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари потвърди невероятния напредък на екипа си след като успя да изпревари местния любимец Люис Хамилтън.
На пета и шеста позиция се класираха Нико Розберг (Мерцедес) и Роберт Кубица (Рено), а десетката се допълни от Фелипе Маса (Ферари), Рубенс Барикело (Уилямс), Педро де ла Роса (Заубер) и Михаел Шумахер (Мерцедес). Шумахер отново изпитваше сериозни трудности да накара гумите си да работят когато колата му разполага с малко гориво на борда.
За това допринесе и облачното време, въпреки което температурите достигнаха 24 градуса на въздуха и 33 на асфалта.
След първата част на квалификацията очаквано напуснаха пилотите на Испания рейсинг, Върджин и Лотус, като към тях се присъединиха и състезателите на Торо Росо.
После дойде време за големия шок за всички британци. Дженсън Бътън, световният шампион за миналата година и пилот на Макларън през тази, не успя да премине в третата фаза. Нещо повече, британецът остана едва 14-и, допускайки пред себе си Сутил (Форс Индия – 11-и), Кобаяши (Заубер – 12-и) и Хюлкенберг (Уилямс – 13-и).
След края на квалификацията Бътън заяви, че подозира проблем с колата си, като причина за незадоволителното му класиране. Англичанинът обясни, че сутринта колата се чувствала много по-добре, въпреки че той бе едва 12-и в последната тренировка преди квалификацията.
В нея той участва без новата конфигурация на аспусите, която трябваше да донесе допълнително притискане в задната част, защото според данните от петък тя не била напълно готова.
Отново пилот на Заубер успя да се класира в последната част от пресявката за място, но този път това не бе обичайният заподозрян Камуи Кобаяши, а неговият значително по-опитен колега Педро де ла Роса. При това испанецът не само успя да се класира за последната сесия, но и да изпревари Михаел Шумахер в нея.
Германецът от своя страна призна за погрешен подход в последната част на квалификацията, когато той излезе за една единствена бърза обиколка.
„Смятахме това за разумно, но се оказа погрешно решение“, обясни спортният директор на Мерцедес, Норберт Хауг. „Принципно Михаел можеше да постигне време много близко до това на Нико, но за съжаление това не стана в един единствен опит.“