Победител в VII кръг от световния рали шампионат е пилотът на Ситроен Себастиен Льоб. Французинът спечели рали България 2010, което тази година за първи път бе включено в календара на WRC.
Льоб води в тридневната надпревара от старта до финала като през началния ден спечели всичките 4 специални етапа. Петата си етапна победа той взе в началото на втория ден. Оттам нататък французинът караше стабилно, уверено и в никакъв случай рисково, защото преднината му пред всички останали бе достатъчна.
Веднага след като излезе от последната отсечка и на практика победи в рали България 2010, Себастиен коментира:
– Това бе първото ни асфалтово рали от доста време насам. Щастлив съм, тъй като доказах сам на себе си, че мога да се справям и на този тип настилка, въпреки паузата. Първият ден от надпреварата бе изключителен за мен. Тази победа е важна за генералното класиране и сбора на точките. Освен това е важна, тъй като знам, че следващият старт във Финландия ще е доста по-различен и победата в България ми бе нужна.
Дани Сордо не успя да постигне така желаната първа победа в кариерата си в България, но все пак запази второто място в надпреварата. В последния ден той се пребори с Петер Солберг. За това помогна и изключително внимателният подход на норвежеца към състезанието, който не искаше, рискувайки, за пореден път да разочарова своите спонсори.
– Не предприемахме никакви рискове в последните етапи – бяха думите на Солберг след успешното финиширане. – Доволен съм, защото с всеки изминал етап се чувствах все по-комфортно. Колата вървеше все по-добре и по-добре, а моят нов навигатор Крис Патерсън свърши работата си прекрасно.
Пилотите в топ 6 останаха същите както и през вчерашния ден – Себастиен Ожие, Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала.
За екипа на Форд рали България бе истинско мъчение не само защото колата им не развиваше необходимата скорост, а и заради поредица от грешки, допуснати най-вече по отношение на избора на гуми.
– Липсваше ни скорост – бе откровен Латвала. – Правехме най-доброто, на което сме способни. Най-лошото е, че на този етап не знаем какво точно да предприемем, за да подобрим положението си.
Пер-Гунар Андерсон, за който това бе първо рали с екипа на Стобарт, се класира седми и се представи далеч по-добре от съотборника си Матю Уилсън, който след проблеми първия ден, завърши девети в генералното класиране.
Десетката допълни Хенинг Солебрг, който в България кара Фиеста S2000 вместо обичайния за него Фокус RS WRC.
Следващият кръг от WRC шампионата е рали Финландия (29-31 юли 2010 г.).