В Ред Бул като че ли тотално объркаха методите си за това как се управлява отбор, след като съветникът на собственика на компанията за енергийни напитки Дитрих Матешиц Хелмут Марко отново се появи в медиите с крайно противоречиви изявления. Австриецът твърди, че ако някой има право да вярва в съществуването на конспирация срещу себе си, то това е Себастиан Фетел, а не Марк Уебър.
Отношенията на пилотите в Ред Бул претърпяха крах, когато двамата се удариха по време на Гран при на Турция. Тогава Фетел хвърли вината за катастрофата върху съотборника си. Същото направиха шефът на отбора Кристиан Хорнер и самият Марко. Няколко дни след това всички (най-вече Хорнер) се опитаха да потушат скандал с обяснение, че всъщност вината трябва да е поделена между двамата. Макар и късно, това поуталожи напрежението, за да се стигне до квалификацията на Силвърстоун. Фетел счупи предното си крило в последната свободна сесия на английското трасе и Хорнер нареди другото крило от нова спецификация да се демонтира от колата на Уебър, за да се сложи на тази на немския пилот. Така крехкият мир бе разтърсен отново и Хелмут Марко не помага особено в усилията на Ред Бул да възстановят имиджа си на справедлив екип, в който състезателите са напълно равнопоставени.
– Не знам какво иска Уебър. Пилотът, който получи новото крило, беше по-напред в [класирането за] шампионата и по-бърз в третата тренировка. Решението бе напълно логично – заяви Марко, цитиран от немската преса. – Ако Марк си въобразява, че има конспирация между нас и Фетел срещу него, то съвсем се е объркал. На мястото на Фетел бих подозирал точно обратното. Чия кола постоянно има проблеми? При Марк ли имаше грижи със свещ, разхлабено колело, дефектно шаси, скоростна кутия, строшен нос? Всъщност той има страхотен сезон, подобри много представянето си, но не бива да забравя, че дължи много на отбора. Къде беше преди две години? Дори не мечтаеше за победи. За нас наистина няма значение кой е шампион – главното е да кара Ред Бул – допълни бившият пилот.
Подобни думи едва ли ще се харесат на австралиеца, който вече губи търпение и на Силвърстоун не спести мнението си за случилото се преди квалификацията. След надпреварата пък определи представянето си като нелошо за втори пилот и бе категоричен, че нямаше да подпише за догодина, ако бе наясно как ще го третират в отбора. По-интересното в случая е, че дори под толкова сериозно напрежение Уебър запазва присъствие на духа, независимо колко е вбесен. Значително по-младият му съотборник Фетел се изнервя и това може да окаже наистина сериозно влияние в битката. А напрежението за Себастиан в предстоящата Гран при на Германия ще е още по-сериозно, тъй като е домашната му надпревара.