Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда ще последва философията на Мерцедес относно мотора

Хонда ще последва философията на Мерцедес относно мотора

42
0
двигател,задвижваща система,Хонда

Хонда ще последва философията на Мерцедес по отношение на конфигурацията на задвижващата система за тази година. По информация на Аутоспорт спортният шеф на японската компания за F1 Юсуке Хасегава е разрешил на инженерите да разработят мотора така, че турбото и компресорът да бъдат разделени един от друг, като единият компонент ще е разположен в едната част на агрегата, а другият в другата, по подобие именно на Мерцедес.

По този начин ще бъде изоставена концепцията от последните 2 години на Хонда с изключително компактна задвижваща система, наричана “zero size” заради малките й размери, които позволяваха задницата на колата да бъде максимално стеснена. При нея бе заложена идеята турбото и компресорът да бъдат разделени, но и двата компонента да са поставени в тясното пространство на V-то на двигателя с вътрешно горене. Там бе сложена и хибридната система MGU-H.

Сега това ще се промени, като явно от Хонда са преценили, че с досегашните малки размери на задвижващата система няма как да се постигне толкова висока мощност, като при Мерцедес и Ферари. Наскоро техническият директор на Макларън Тим Гос заяви, че задвижващата система на Хонда за предстоящия сезон ще бъде с променена архитектура и конфигурация, но без да съобщава повече подробности.

В новата концепция на Хонда разделените турбо и компресор ще бъдат свързани чрез вал, който ще минава през V-то на двигателя с вътрешно горене, също по подобие на Мерцедес. Също така водният интеркулер ще бъде разположен между шасито и мотора, което значително ще свали центъра на тежестта на задвижващата система.

Смята се, че въпреки малко по-големите размери, Макларън ще успее да запази доста тясна задницата на болида си. Специално внимание е било отделено на подобряването на двигателя с вътрешно горене, като се очаква Хонда да използва multi-jet система за впръскване на горивото в горивната камера, подобна на тази на Ферари.