Хонда ще последва философията на Мерцедес по отношение на конфигурацията на задвижващата система за тази година. По информация на Аутоспорт спортният шеф на японската компания за F1 Юсуке Хасегава е разрешил на инженерите да разработят мотора така, че турбото и компресорът да бъдат разделени един от друг, като единият компонент ще е разположен в едната част на агрегата, а другият в другата, по подобие именно на Мерцедес.
По този начин ще бъде изоставена концепцията от последните 2 години на Хонда с изключително компактна задвижваща система, наричана “zero size” заради малките й размери, които позволяваха задницата на колата да бъде максимално стеснена. При нея бе заложена идеята турбото и компресорът да бъдат разделени, но и двата компонента да са поставени в тясното пространство на V-то на двигателя с вътрешно горене. Там бе сложена и хибридната система MGU-H.
Сега това ще се промени, като явно от Хонда са преценили, че с досегашните малки размери на задвижващата система няма как да се постигне толкова висока мощност, като при Мерцедес и Ферари. Наскоро техническият директор на Макларън Тим Гос заяви, че задвижващата система на Хонда за предстоящия сезон ще бъде с променена архитектура и конфигурация, но без да съобщава повече подробности.
В новата концепция на Хонда разделените турбо и компресор ще бъдат свързани чрез вал, който ще минава през V-то на двигателя с вътрешно горене, също по подобие на Мерцедес. Също така водният интеркулер ще бъде разположен между шасито и мотора, което значително ще свали центъра на тежестта на задвижващата система.
Смята се, че въпреки малко по-големите размери, Макларън ще успее да запази доста тясна задницата на болида си. Специално внимание е било отделено на подобряването на двигателя с вътрешно горене, като се очаква Хонда да използва multi-jet система за впръскване на горивото в горивната камера, подобна на тази на Ферари.