Според настоящия тим-шеф на Рено – Ерик Булие, Фернандо Алонсо има сериозна заслуга за слабите резултати на френския отбор през сезон 2009.
Въпреки наличието на двукратен шампион в отбора, бяха постигнати само 26 точки в конструкторския шампионат. Същевременно имаше и един куп други проблеми, с които екипът трябваше да се справя, като сагата със събитията около Гран при на Сингапур 2008 и загубата на спонсори, а заедно с това налице бяха и всички слухове относно Алонсо и това дали той ще стане част от Ферари или не.
Булие пое лидерския пост в тима от изгонения Флавио Бриаторе и според него Алонсо далеч не е бил мотивиран миналата година, като по този начин е демотивирал и целия екип.
„Знаехме, че на теория тимът е способен да спечели двата шампионата, но видяхме също и че може да бъде осми миналата година.
Започнахме да разбираме как да върнем тима в по-добра позиция и това е, което правим и сега.
Мисля, че имаше липса на мениджмънт, липса на ръководство от топ-мениджмънта и липса на ясна цел. Трудно е да се каже, защото не искам да критикувам никой.
Но ситуацията с пилотите… Алонсо се върна в Рено след ситуацията в Макларън и подписа с Ферари… Един пилот е ключов елемент за отбора и ако пилотът не е мотивиран, не дърпа и тима напред, защото знае, че той се движи.
Това за мен бе от ключово значение и това е, което Робърт Кубица направи. Той донесе много свежест и много мотивация. Липсата на резултати водеше тима надолу, защото те са много отдадени. А липсата на резултати бе изключително демотивираща за тях.
Нямаше мениджмънт, който да води отбора, а с пилотите не бе лесно да се работи. Те бяха много арогантни и не водеха тима в правилната посока. Това определено бяха двата компонента, които не бяха наред.
Най-важното нещо в един отбор е отдадеността на хората.
За мен ключът към успеха е в това пилотът да натиска тима, защото иска да побеждава и иска да направи най-доброто,което може. Това променя сценария изцяло. За мен това бе голямата слабост на отбора миналата година – пилотите не бяха отдадени“, обясни Булие.