Да запази конкурентоспособността си, извела го до пето място в Гран при на Унгария, се надява Виталий Петров. Руският дебютант постигна най-добрия си резултат във Формула 1 в последното състезание преди лятната ваканция на Гран при. Сега Рено правят поредна крачка напред с R30 и макар пистата Спа-Франкоршамп да не е от най-добрите за болида, то Виталий не губи надежда.
– Виталий, да се върнем за малко в Будапеща, където финишира пети – най-добрият ти резултат в F1. Сигурно си много щастлив от представянето си…
– Беше наистина удовлетворяващ уикенд. Смятахме, че ще сме бързи, тъй като колата ни върви добре на подобни писти. Болидът бе лесен за управление, намерихме добър баланс и това ми да даде шанс да извлека максимума от него. Всичко се напасна: подобрявахме нещата стъпка по стъпка и не допуснах никакви грешки. Беше чудесно представяне преди началото на лятната ваканция.
– Какво прави през последните три седмици?
– Взех си почивка, за да разпусна със семейството и приятелите си. Спортувах: карах водни ски, джетски, футбол, но всичко беше просто така, за забавление. Ваканцията беше чудесна – време да се презаредим, но пък аз винаги съм готов да седна в колата. Освен това изгледах няколко стари състезания от тази година, за да си направя анализ и на добрите, и на лошите страни и да разбера какво съм научил и къде мога да се подобря.
– Спа е едно от любимите трасета на пилотите – какво е твоето мнение за пистата?
– Познавам добре пистата от участието си в GP2 и съм щастлив, че се връщам там. Много е важно да има добър аеродинамичен баланс, тъй като трасето е с множество високоскоростни завои, в които е нужна добра стабилност. Надявам се и F-duct-а ни да работи на ниво, така че да сме толкова конкурентоспособни, колкото бяхме и в Будапеща, въпреки че по принцип Спа е писта с напълно различни характеристики.
– Какви са очакванията ти за уикенда?
– Всичко е възможно. Ако нещата се напаснат, то и резултатите ще са добри. Но трябва да изчакаме и да видим как ще проработи F-duct-а в свободните тренировки, какво ще е поведението на болида във високоскоростните завои. Вече знаем, че автомобилът ни е стабилен в бързи криви, но е трудно да настигнем Ред Бул и Ферари. Затова и не знаем какво очакваме, но ще дадем най-доброто от себе си.