F-duct система – за обдухване на задното крило – ще изпробва за първи път този сезон отборът на Рено в тренировките за Гран при на Белгия. Екипът развива тазгодишния си модел R30 стъпка по стъпка, предпочитайки постепенния напредък вместо по-големите, но и по-редки големи нововъведения. Системата е поредната крачка в плана на специалистите от Енстън, чиято цел е да запазят конкурентоспособността на пилотите им Роберт Кубица и Виталий Петров.
– Надяваме системата да проработи веднага, за да разполагаме с възможно най-много време да тестване и да извлечем максимума от нея – заяви полският пилот. – Нямах късмет в последните три състезания, не взех никакви точки на Силвърстоун или в Будапеща. Затова ми се иска да се върна на предишните ни позиции: да печеля редовно точки и да се боря за наистина добри позиции. Мисля, че личната ми цел, както и на целия тим, ще е да скъсим разликата до топотборите през оставащите стартове – допълни той.
Руският му колега от своя страна стана пети в Унгария, което е най-доброто класиране досега в дебютния му сезон. Петров очевидно не се впечатли от слуховете за това, че няма да има място във Формула 1 догодина и направи страхотно каране на Хунгароринг, като сега се надява да продължи така и в Белгия.
– Познавам добре Спа от участието си в GP2 и съм щастлив, че се връщам там. Много е важно да има добър аеродинамичен баланс, тъй като трасето е с множество високоскоростни завои, в които е нужна добра стабилност. Надявам се и F-duct-а ни да работи на ниво, така че да сме толкова конкурентоспособни, колкото бяхме и в Будапеща, въпреки че по принцип Спа е писта с напълно различни характеристики – заяви Виталий.
(пълните текстове на интервютата на Кубица и Петров може да откриете в секция Интервюта)