Форс Индия все още не са решили дали да използват системата F-duct по време на италианската Гран при.
Макларън, Рено и Заубер вече обявиха, че е възможно да премахнат системата от автомобилите си за предстоящото и може би за следващото състезание, но доста специалисти смятат, че Форс Индия имат една от най-ефективните системи от този тип в падока, което си пролича и на Спа, където чистата им скорост бе впечатляваща.
Според Витантонио Лиуци обаче предимствата, които F-duct ще дава на Монца, ще са минимални. Също така той разкри и че технологията създава немалко проблеми.
„Обмисляме дали да я премахнем на Монца. Това определено е една от пистите, където системата няма да работи толкова добре, колкото на други трасета, защото нивото на притискане е много по-ниско, отколкото на всяка друга писта. Тук тя няма да бъде нещо значително. Все още зависи и затова правим множество симулации, за да разберем дали ще е добре да я използваме, но за момента шансовете са 50/50.
На свободните тренировки на Спа губех по една секунда и дори повече заради проблем с F-duct системата. Намерихме решение точно преди квалификацията, но трябваше да разглобим доста колата и да сменим много части, за да достигнем до корена на проблема.
В крайна сметка мисля, че малко се позагубихме в целия този проблем. F-duct е толкова сложна система и дори и след квалификацията не работеше на 100%. Създаваше проблеми и по време на състезанието и затова бяхме притеснени още от самия старт, че няма да можем да измъкнем всичко от автомобила“, обясни пилотът.