Рали Дакар бе възобновено с десети етап от надпреварата – 449-километровата отсечка от Чилесито до Сан Хуан в Аржентина. Отборът на Пежо направи поредното забележително представяне в категорията на автомобилите. Стефан Петерхансел водеше в началото на отсечката, но катастрофа със Симон Марчич го принуди да спре. 12-кратният победител на Дакар помогна на мотоциклетиста и изчака пристигането на медицинския екип преди да потегли отново по маршрута.
Сирил Депре се оказа най-бърз в първата секция на отсечката в четвъртък. Льоб изоставаше на 6:28 мин. Себастиен обаче бе начело на финала в Сан Хуан. Той вдигна темпото в последната част на дистанцията. Депре остана втори в отсечката, на 2:33 мин. Петерхансел бе трети (+6:45). След финала обаче заради оказаната помощ на мотоциклетиста, на Петерхансел бяха върнати 14:13 мин от организаторите. Така той бе обявен за победител в етапа и излезе начело в общото класиране с 5:50 мин пред Льоб.
Генерално класиране при автомобилите след 10-та отсечка
Pos. | N° | Name | Mark | Time | variation | Penalty |
1. | 300 |
| PEUGEOT | 24:58:43 | – | – |
2. | 309 |
| PEUGEOT | 25:04:33 | 00:05:50 | – |
3. | 307 |
| PEUGEOT | 25:24:23 | 00:25:40 | – |
4. | 305 |
| TOYOTA | 25:59:38 | 01:00:55 | – |
5. | 302 |
| TOYOTA | 26:41:37 | 01:42:54 | – |
Пилотите на КТМ Матиас Валкнер и Сам Съндърланд завършиха съответно 10-ти и 12-ти в отсечката. И двамата загубиха време заради навигационни грешки. Пропускът на Съндърланд му коства доста голямо изоставане, но той все още води в генералното подреждане.За мотоциклетистите десетата отсечка на Дакар бе трудна от гледна точка на навигацията и не един и двама – включително няколко от фаворитите – се загубиха. В крайна сметка Хоан Бареда Борт зае първата позиция в дистанцията. Втори финишира Стефан Свитко, който припадна от изтощение малко след като финишира. Словакът бе откаран в болница в Сан Хуан. Трети остана аржентинецът Франко Каими с Хонда.
„Имаше толкова много бродове в началото, че беше трудно маршрутът да се следва”, обясни британският състезател. „Допуснах няколко грешки преди презареждането и се стресирах, защото не знаех къде са съперниците. На зареждането имаше само три мотора и така разбрах, че пропуските не са ми коствали прекалено скъпо.”
Пабло Кинтаниля вървеше втори в началото на десетата отсечка, но по-късно падна от машината си. Лекарите установиха, че има травма на главата и той се оттегли от надпреварата. Това изведе Валкнер на втора позиция.
Генерално класиране при моторите след 10-та отсечка
Pos. | N° | Name | Mark | Time | variation | Penalty |
1. | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 28:07:59 | – | – |
2. | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 28:38:00 | 00:30:01 | 00:05:00 |
3. | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 28:46:42 | 00:38:43 | – |
4. | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 28:49:56 | 00:41:57 | – |
5. | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 29:01:46 | 00:53:47 | 01:01:00 |
АТВ
Чилиецът Игнасио Касале продължи битката си в категорията с лидера Сергей Карякин. Руснакът диктуваше темпото в десети етап, но Касале поддържаше сравнително добра скорост и допусна само десетина минути разлика. В генералното класиране преднината на Карякин е 21:05 мин.
Камиони
Едуард Николаев спечели рали Дакар в категорията на камионите през 2013 г. и в десетата отсечка на тазгодишното му издание доказа, че все още е много бърз. Той спечели етапа и прескочи в генералното подреждане сънародника си Дмитри Сотников. Айрат Мардеев бе трети в днешната състезателна дистанция, което превърна успеха на Камаз в троен.